חדשות עולם הילדים

איך אוכל לגדל ילדים יראי שמיים כבעלת תשובה, שבעלה (עדיין) לא דתי?

אין הורה שלא חרד מהשפעת המדיה על טוהר נשמתם ילדיו. אחד הפתרונות שמצאתי היה כשראיתי את "פני מלך": האנימציה היהודית הטובה ביותר שאני מכירה, והילדים? לומדים בהנאה, מחכימים פלאות, ומבקשים לראות עוד "פני מלך". המלצה אישית באחריות

  • א' תמוז התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

גם אני, כמו כל הורה בעולם, מקווה לזכות שילדי ימשיכו ללכת בדרך הישר. המקרה שלנו מיוחד, כי אני חוזרת בתשובה, בעלי (עדיין) לא דתי, ועם הנתונים האלו אנחנו צריכים לנצח.

איך מגדלים ככה ילדים יראי שמיים? אני מביטה הרבה לשמיים, ומבינה שאין לי שום ברירה אחרת, אלא לגדל בנחת ובאהבה למצוות. אין לי הרבה זמן לעשות טעויות. ה' זיכה אותי להבין ממש מההתחלה שסוד הקסם הוא אווירה שמחה עם מסר של כיף להיות יהודי, דווקא כי כאילו נדחקתי לפינת "אין לך ברירה אחרת".

הבנה נוספת שקיבלתי מה' היתה שצריך להפקיד בחשבון הרוחני של הילדים שלי כמה שיותר תורה בכל דרך מקורית שהיא, ושאפשר לכוון גבוה לרעיונות רוחניים עמוקים, גם בגיל הרך. בנוסף, בגלל שהסבים של הילדים שלי אינם אדמו"רים, ואין לילדי שום דודה רבנית שתספר להם סיפורי צדיקים על הסבא של הסבא בעיירה היהודית שבפולין הרחוקה - כל כובד האחריות נפל כמעט רק עלי, ואני קפצתי על המציאה בערבוב של חרדה, חרדת קודש וגם שמחה.

 

להתפשר כבר מעכשיו? כשאין ממש סרטוני אנימציה טובים לגיל הרך

בגזרת הסרטונים היה מוזר.

כשהגיע הרגע שמתחילים להראות לילדים סרטוני אנימציה לפעוטות, שום דבר לא מצא חן בעיני באמת. השקעתי שעות בסינון תכנים, בבניית רשימות השמעה מיוחדות, אבל זה לא היה זה. פשוט היה מחסור חמור בסרטונים מצוירים יהודיים.

אז מה – להתפשר כבר עכשיו?

המשכתי לחפש, ומצאתי תכנים תורניים שאינם באיכות המתאימה – גרפיקה, בימוי, איכות סאונד. היה נראה שזה חובבני, ובאמת הערכתי את המאמץ שעשו אותם אלו שהפיקו את הסרטונים בהפקה ביתית לא מושקעת. הם לא אנשי מקצוע, והם עשו זאת לפחות כדי שיהיה משהו. כלשהו.

ואז, כשכמעט חשבתי שזה המצב, וכך הוא הולך להישאר, פגשתי את שוקו ופולקע. ראיתי סרטון אנימציה של "פני מלך" באיכות עילאית, ברמה הכי מעודכנת שרק אפשר, עם הרבה הומור שמתאים לימינו, ועם מסרים שמופשטים לילדים בצורה הכי טובה שפגשתי. הבנתי שיש כאן עסק עם מקצוענים. רכשתי לילדי כמה דיסקים טובים, ונרשמה התלהבות רבתי!

כשילד בן 4 יודע מי כתב את ספר התניא

ראיתי איך בתי הבכורה בת ה-6.5, בני בן ה-4 ובתי הקטנה בת השנתיים וחצי יושבים, צופים, לומדים רעיונות גבוהים בתורה ובחסידות שמותאמים לעולמם, צוחקים, נהנים, מדקלמים את התסריט, ומבקשים לראות עוד - פני מלך.

בני בן ה-4 שאל את הילדים בגן מי מהם מכיר את ספר התניא. הגננת התפעלה, התרגשה, וסיפרה לנו על כך. שאלתי את בני "מי כתב את ספר התניא"? והוא השיב מיד בידענות תמימה: "האדמו"ר הזקן". לא היה גבול לאושר שלי, שילד כל כך קטן, מעביר את הידע הלאה לחבריו בגן, כי זה מעסיק אותו.

מהר מאוד הבנתי שאני חייבת לנצל את התפקיד שלי בהידברות כדי לפעול לכך שעוד ועוד ילדים יזכו ליהנות מהסרטונים האיכותיים האלה.

דיברתי עם חברתי לעבודה, מנהלת "עולם הילדים" בהידברות, והתקשרתי לרב דורון ולרבנית יעל הגי, מייסדי פני מלך. הילדים התרגשו מכך שאמא מדברת בעבודה עם הקולות המדבבים את פני מלך, ואני התרגשתי מכך שעוד ילדים יזכו לראות את פני מלך.

ועכשיו הבשורה המשמחת: עמלנו רבות בהידברות כדי להביא לכם את משפחת "פני מלך" האהובה הישר אל עולם הילדים של הידברות - חוויית סרטי האנימציה המרתקים והמחנכים, שגורמים גם להורים להרגיש שוב ילדים.

קראו גם:

אנימציה יהודית: כך ילדים (והורים) לומדים רעיונות גבוהים בתורה

"הטנק התפוצץ, ונשארתי בחיים. מי הציל אותי? בטח שלא המפץ הגדול"

מלימודי רפואה לאנימציה יהודית: סיפור חייה של שליחת חב"ד יעל הגי

בשורה משמחת: סרטוני האנימציה היהודית האהובים של "פני מלך" מגיעים לעולם הילדים

 

בלעדי למנויי עולם הילדים: קבלו 3 סדרות של 31 סרטונים מבית "פני מלך". ל"הובי הרובוט" לחצו כאן ל"מאיר הירקן" לחצו כאן ל"ספר הזכרונות" לחצו כאן

אין לכם מנוי עדיין? זה הזמן להיכנס לעולם הילדים! בעלות סמלית של 10 ₪ לחודש הראשון קבלו את כל התכנים השווים: סדרות, סרטים מקוריים, קומיקס, כ-700 משחקים, חוגים, הגרלות ופרסים. לחצו כאן 

אהבתם את סרטוני "פני מלך"? היכנסו לאתר "פני מלך" והמשיכו ליהנות:)

תגיות:אנימציהסרטים לילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה