חדשות עולם הילדים

אנימציה יהודית: הדרך המהנה והצבעונית לחבר את כל המשפחה לתורה

הרב דורון והרבנית יעל הגי הם מפעל (חיים) של אנימציה לילדים. כמייסדי "פני מלך" הם מצליחים לתת חוויה משפחתית של הנאה מלימוד התורה. הכל על סרטוני ה"מלמד" של הדור הבא

  • כ"ט סיון התשפ"ג
כאן יוצרים אנימציה יהודית - הרב דורון הגי בעבודהכאן יוצרים אנימציה יהודית - הרב דורון הגי בעבודה
אא

כשאב לילד אוטיסט בן 7, מודה בהתרגשות לרב דורון ולרבנית יעל הגי על כך שבנו מצליח ללמוד ולהפנים את סיפורי התורה ואת החסידות בזכות סרטוני התורה שהם מפיקים – אין גבול לאושר ולהכרת הטוב.

כשגננת מתכננת להפתיע את הילדים עם סיפור חסידי, היא מגלה לפליאתה שרוב ילדי הגן כבר מכירים את הסיפור עד לפרטים הקטנים, וכשהורים מבשרים לרב דורון ולרבנית יעל שבזכותם יש למשפחה שולחן שבת, וילדיהם לבושים לשבת קודש בשעה מוקדמת כדי להספיק לצפות בסרטונים החדשים של "פני מלך" – אני בעצמי יודעת למה.

ראיתי איך ילדיי בגיל הגן זוכרים רעיונות גבוהים, חיים את הדמויות התורניות שבסרטונים, צוחקים מהומור בריא, ובעיקר -  נהנים מתורה טהורה וצרופה ב"פני מלך".

מהר מאוד הבנתי שאני חייבת לנצל את התפקיד שלי בהידברות כדי לפעול לכך שעוד ועוד ילדים יזכו ליהנות מהסרטונים האיכותיים האלה.

דיברתי עם הנהלת הידברות, והתקשרתי לרב דורון ולרבנית יעל הגי, מייסדי פני מלך. הילדים התרגשו מכך שאמא מדברת בעבודה עם הקולות המדבבים את פני מלך, ואני התרגשתי מכך שעוד ילדים יזכו לראות את פני מלך.

אנימציה - אמציה. הדמות המרכזית המובילה את משפחת פני מלךאנימציה - אמציה. הדמות המרכזית המובילה את משפחת פני מלך

 

לטובת הקוראים שעדיין לא מכירים - מה זה "פני מלך"?

הרב דורון הגי: "הרעיון של פני מלך הוא לקחת את התורה היפה שלנו, ולהביא את המקור לליבם של הילדים. הם יקבלו תורה נטו ולימוד נטו מתוך חוויה. לפעמים במקומות אחרים מפיקים יותר חווייה, ומכניסים בפנים דבר תורה כלשהו כדי לצאת ידי חובה. פעם אחת ראיתי את הבן שלי הולך כאילו שהוא עוקב אחרי מישהו ברחוב. מאיפה הרעיון? מסרט שמגדיר את עצמו כתורני, אבל בפועל מכניס רעיונות כאלו לילדים".

הרב דורון מסביר שמה שיוצא הוא שהילד לקח יותר את החוויה, שהיא המתח והמרדף, ופחות את התורה, אך למעשה, התורה היא חווית-על, ואליה הילדים מתחברים משורש נשמתם.

"ישנו מחקר ידוע לפיו אדם שצופה בווידאו כלשהו לומד ממנו 80% יותר מאשר מספר". מסביר הרב דורון.

"במילים אחרות, ילד שנכנס לאתר תורני לילדים, ילמד תורה פי 4 ממה שהוא עשוי ללמוד אם יפתח ספר. בדור הטכנולוגי והחזותי שלנו, הילדים זקוקים לכך במיוחד".

כאן יוצרים אנימציה יהודית - הרב דורון הגי בעבודהכאן יוצרים אנימציה יהודית - הרב דורון הגי בעבודה

איך למעשה התחלתם עם פני מלך?

הרבנית יעל: "בעלי תמיד כתב, ואני תמיד עסקתי בגרפיקה ובמחשבים. באחת הפעמים צץ לו רעיון. לאחר שקרא כמה סיפורי ילדים, שאמנם מכוונים לקהל שומרי המצוות, אבל הקב"ה לא היה ממש נוכח שם, הוא רצה לכתוב סיפורי ילדים שמכוונים לגאולה, וכך נוצר הסיפור הראשון".

 

הסרטונים תפסו תאוצה בכל רחבי העולם

הרב דורון והרבנית יעל התחילו להוציא את סדרת הקומיקסים "אפרוחי" ועוד ספר אחד גדול שנקרא "שופר גדול".

הרבנית יעל: "סדרת אפרוחי יצאה כשהיינו שליחי חב"ד בוונציה. כל העבודה על הקומיקסים האלה נעשתה תוך כדי השליחות. רוב הזמן הייתי עם הילדים בבית, ובאותה התקופה המדיה התחילה להתפתח. תמיד היה חשוב לי להיות מעודכנת, אז התחלתי ללמוד אנימציה. לאחר מכן נתבקשנו להכין סרט, ורצינו להכין אחד כזה שיביא חסידות שנגישה לכולם, מה שנקרא, תניא בדקה. לכן התחלנו עם ההקדמה לתניא וב"ה זה תפס".

הרבנית יעל הגיהרבנית יעל הגי

הרב דורון: "זה היה לפני כ-8 שנים, וראינו שיש דרישה גדולה מאוד לחוויית מדיה, ולא רק לקומיקסים, אז הפקנו כאמור סרט אחד על תניא ועל הרבנית חיה מושקא, רעיית הרבי מלובביץ'. באותה תקופה לא היו כמעט אנימציות וסרטונים קצרים שפשוט נותנים לילדים את הנקודה בתמצית, ולמעשה הקב"ה זיכה אותנו שפני מלך היוותה פריצת דרך בתחום".

הרב דורון והרבנית יעל שלחו את הסרטון לרשימת תפוצה גדולה בווטסאפ, וקיבלו עשרות אלפי תגובות. בזכות הקשר שלהם למפעל השליחים העולמי של חסידות חב"ד, הסרטונים תפסו תאוצה בכל רחבי העולם.

הרבנית יעל: "רצינו להפיק עוד סרטונים. תמיד היינו בשליחות של חסידות חב"ד, ועבורנו הפקת הסרטונים היא שליחות נוספת, מיוחדת משלנו".

ספר הזכרונות - מפיחים חיים בסיפורי הצדיקיםספר הזכרונות - מפיחים חיים בסיפורי הצדיקים

בלעדי למנויי עולם הילדים: קבלו 3 סדרות של 31 סרטונים מבית "פני מלך". ל"הובי הרובוט" לחצו כאן ל"מאיר הירקן" לחצו כאן ל"ספר הזכרונות" לחצו כאן

אין לכם מנוי עדיין? זה הזמן להיכנס לעולם הילדים! בעלות סמלית של 10 ₪ לחודש הראשון קבלו את כל התכנים השווים: סדרות, סרטים מקוריים, קומיקס, כ-700 משחקים, חוגים, הגרלות ופרסים. לחצו כאן

אהבתם את סרטוני "פני מלך"? היכנסו לאתר "פני מלך" והמשיכו ליהנות:)

 

"חיילת אחת כתבה לי בתגובה, שהצלתי לה את החיים"

מסתבר שהשפעת הסרטונים לא הייתה רק בתפוצה הנרחבת שלהם, אלא שבאחת הפעמים אחד הסרטונים פשוט הציל חיים.

הרב דורון: "מספר שנים לאחר החזרה משליחות בוונציה, השתקענו בצפת, ושם הייתי אחראי על פרויקט כלשהו של חיילים. שלחתי לחיילים שאני מכיר סרטון אנימציה מחזק על השגחה פרטית, וחיילת אחת, שאינה מוגדרת דתיה, כתבה לי בתגובה שהצלתי לה את החיים. שאלתי אותה למה, והיא השיבה שאבא שלה נפטר לפני כשנה, ובעקבות כך, היו לה מחשבות אובדניות. ברוך ה', הסרטון הגיע בדיוק בזמן".

הרב דורון והבנית יעל הבינו שיש כוח בתוך "פני מלך", ועם הזמן הם הפיקו יותר ויותר סרטונים.

הרבנית יעל:" זה נעשה באופן כזה שמסרנו נפש על הפקת הסרטונים שכן בתחילה הסרטונים הופצו בחינם לכל מאן דבעי. היו לנו הוצאות גדולות, שכן נדרש ציוד הפקה איכותי כמו מחשב מקצועי, תוכנות למיניהן, והכל יקר מאוד. בנוסף, בעלי למד תסריטאות, ואני השתכללתי בתוכנות השונות. עזבנו את שאר העיסוקים שלנו, כי הפקת הסרטונים דרשה השקעה מרובה. עברנו תהליך כדי להבין שחלק מהשליחות הוא גם לכלכל את הדבר הזה.

 

600 סרטונים, 300 משחקים, סדרת סיפורי שמע, דפי צביעה, סדנאות, מדע ועוד

לאחר כארבע שנים ממועד הפקת הסרטון הראשון ולאחר שלבי מיתוג, "פני מלך" שינה את פניו, והפך לעסק של ממש שממשיך לצבור תאוצה ולהביא את הסרטונים האיכותיים לציבור.

איך הילדים יכולים ליהנות היום מ"פני מלך"? מה יש שם?

הרב דורון: "אענה בכך שאגיד קודם את החלום ואת החזון: להמשיך לקחת את כל התורה, ולהפוך אותה לבחינת ראיה – להמשיך בסדר משניות, הלכות, פרקי אבות ותפילה. ברוך ה' לאט לאט אנחנו מצליחים להגשים עוד מהחלומות האלה".

בנוסף, קיימים באתר "פני מלך" למעלה מ-600 סרטונים על פרקי אבות, נפלאות הבריאה, ישנה סדרה מיוחדת עם שלמה מהחיות של שלמה, ספר הזיכרונות, חודשי השנה ועוד הרבה. יש גם 300 משחקים שהם נטו לימודיים על פרשת השבוע ועל החגים. למשל, הילדים לומדים לסדר את פרשות השבוע, לומדים מה ה' ברא בכל יום וכו'.

חלק נוסף באתר הוא סדרת סיפורי שמע. כך הילדים מפתחים את הדמיון, ולא רק מקבלים מן המוכן חומר חזותי. זה טוב להשמעה לפני השינה, זה מביא להם ידע תורני שהנשמה שלהם סופגת לפני השינה, ובנוסף הם זוכים להאזין לניגונים שנותנים להם מרגוע לנפש.

הרב דורון מוסיף: "לילדים הקטנים יותר יש דפי צביעה, סדנאות, מדע, הוראות בעבודת ה'. למשל, הילדים לומדים על כך ששמן ומים לא מתערבבים, אז מה זה אומר? הילדים עושים ניסוי, ולומדים מזה הוראות בעבודת ה', וכך הילד לוקח איתו את זה אחר כך לחיי היומיום. כל דבר ספוג ביראת שמיים בלי פשרות בכלל".

 

אילו תגובות מרגשות אתם מקבלים מאנשים?

הרבנית יעל: "ישנם הרבה אנשים שעושים מנוי לאתר 'פני מלך', כי הדבר מסייע להם להעביר שיעור. אנשים אומרים לבעלי: 'בזכותך אני מעביר תניא למקורבים, בזכות הסרטים'. למעשה, זה ממש כלי שאנשים משתמשים בו כדי להוריד רעיונות 'גבוהים' מלמעלה למטה, והכל כבר מצוי להם מן המוכן. ברוך ה', יש לנו המון אנשים כאלה".

סוג אחר של תגובות נוגע בבטן הרכה של הורים: הדאגה בחינוך הילדים לתורה וליראת שמיים.

 

"צבי הנינג'ה, למרות כל האקשן, איבדו את העניין שלהם"

הרבנית יעל: "יש כאלה שאמרו שילדיהם היו צופים רק בצבי הנינג'ה ובסרטוני ילדים חסרי משמעות או בעלי משמעות שלילית. לאחר שההורים רכשו מנוי ל'פני מלך', הילדים שלהם לא מוכנים היום לראות משהו אחר. מה שהיה מפתיע הוא שצבי הנינג'ה, למרות כל האקשן, איבדו את העניין שלהם, כי רואים שנשמת הילדים הזכה מחפשת את הדברים האמיתיים. הם לא אוהבים שדוחפים להם דברים סתם, ולכן עדיין לא מאוחר להגיע ללבבות שלהם.

מאיר הירקן - סדרת סרטוני אנימציה של סיפורים חסידיים מרתקים סביב מעגל השנהמאיר הירקן - סדרת סרטוני אנימציה של סיפורים חסידיים מרתקים סביב מעגל השנה

"אני אומרת שהורים צריכים לסמוך על האינטליגנציה של ילדיהם, שהם יאמינו ביכולות שלהם ובכמיהה שלהם למשהו שנוגע בפנימיות נשמתם, ולא רק שהם מחפשים שעשוע ומשחק. הורים שולחים לנו תודות על כך שילדים שולפים כל מיני אמרות, ודברים שכתובים במקורות. אותם הורים שואלים בתדהמה: 'מאיפה אתה יודע את זה'? והילד משיב בתמימות 'מפני מלך'".

גם לכותבת שורות אלו קרה הדבר, בהפתעה ובהתרגשות. בני בן ה-4 שאל את הילדים מי מהם מכיר את ספר התניא. הגננת התפעלה והתרגשה, ובסוף היום סיפרה לנו על כך. שאלתי את בני "מי כתב את ספר התניא"? והוא השיב מיד בידענות תמימה: "האדמו"ר הזקן". לא היה גבול לאושר שלי, שילד כל כך קטן, מעביר את הידע הלאה לחבריו בגן, כי זה מעסיק אותו. אני ממליצה בחום לכל הורה בישראל מכל מגזר להראות לילדיו את "פני מלך".

עכשיו רצינו לבשר לכם בשורה משמחת: עמלנו רבות בהידברות כדי להביא לכם את משפחת "פני מלך" האהובה הישר אל עולם הילדים של הידברות - חוויית סרטי האנימציה המרתקים והמחנכים, שגורמים גם להורים להרגיש שוב ילדים.

בלעדי למנויי עולם הילדים: קבלו 3 סדרות של 31 סרטונים מבית "פני מלך". ל"הובי הרובוט" לחצו כאן ל"מאיר הירקן" לחצו כאן ל"ספר הזכרונות" לחצו כאן

אין לכם מנוי עדיין? זה הזמן להיכנס לעולם הילדים! בעלות סמלית של 10 ₪ לחודש הראשון קבלו את כל התכנים השווים: סדרות, סרטים מקוריים, קומיקס, כ-700 משחקים, חוגים, הגרלות ופרסים. לחצו כאן 

אהבתם את סרטוני "פני מלך"? היכנסו לאתר "פני מלך" והמשיכו ליהנות:)

קראו גם:

"הטנק התפוצץ, ונשארתי בחיים. מי הציל אותי? בטח שלא המפץ הגדול"

איך אוכל לגדל ילדים יראי שמיים כבעלת תשובה, שבעלה (עדיין) לא דתי?

מלימודי רפואה לאנימציה יהודית: סיפור חייה של שליחת חב"ד יעל הגי

בשורה משמחת: סרטוני האנימציה היהודית האהובים של "פני מלך" מגיעים לעולם הילדים

תגיות:סרטים לילדיםעולם הילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה