חדשות בארץ

כתב אישום חמור: הותיר מכתב פרידה ויצא לרצוח יהודי עם מרצפת בטון

מכתב האישום עולה כי מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי, וכדי לעורר פחד או בהלה בציבור, החליט אחמד רשדאן לרצוח יהודי: כתב אישום חמור נגד המחבל שפצע קשות את יצחק דהן בגשר המחבר בין גבעת שמואל לבני ברק

  • ג' אב התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אחמד רשדאן (33) מיהודה ושומרון, שניסה לרצוח את יצחק דהן באמצעות מרצפת בטון. הפיגוע התרחש לפני כחודש, בו' בתמוז, בגשר המחבר בין גבעת שמואל לבני ברק. המחבל הכה את דהן בחוזקה בראשו, ופצע אותו באורח קשה.

מכתב האישום עולה כי מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי, וכדי לעורר פחד או בהלה בציבור, החליט רשדאן לרצוח יהודי. יומיים לפני האירוע הגיע הנאשם בשעות בוקר מוקדמות לגשר המחבר בין גבעת שמואל לבני ברק, לבחון האם המקום מתאים למימוש תוכניתו. יום למחרת חזר למקום אך החליט כי הזמן אינו מתאים לביצוע המעשה. ביום 5.7.22 הגיע הנאשם למקום, נטל מרצפת בטון ("אבן משתלבת") והכניסה לשקית שהחזיק בידו, אז הבחין במתלונן שצעד במקום והסיק כי מדובר באדם ממוצא יהודי. שניות ספורות לאחר שחלף על פניו, הוציא הנאשם את מרצפת הבטון והכה באמצעותה בראשו של המתלונן. מעוצמת המכה, נפל המתלונן והחל לדמם מראשו. בשלב זה, השליך הנאשם את מרצפת הבטון מידיו והחל לברוח מהמקום. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן חבלות חמורות הכוללות שני שברים בגולגולת, דימום מוחי וירידה בשמיעה.

עוד מפורט בכתב האישום כי טרם יצא הנאשם לבצע את תוכניתו השאיר בביתו מכתב לבני משפחתו, בו כתב, בין היתר, כי עליו לחיות או למות בשל שנאת יהודים, וכי נענה לקריאת הג'יהאד ומתפלל לאללה שיקבל אותו לגן עדן.

על פי הודעת הפרקליטות, "הנאשם נכנס לארץ על מנת לרצוח אדם ממוצא יהודי, על רקע לאומני-אידאולוגי, וכך תקף את המתלונן, אדם חף מפשע, שכל חטאו היה שהיה בדרכו לתפילה בבית הכנסת, במכה חזקה בראשו, תוך שימוש בנשק קר, ללא כל התגרות מצדו".

הפרקליטות דרשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, וייחסה לו עבירות של מעשה טרור של ניסיון לרצח, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט.

(קרדיט: כאן חדשות - תאגיד השידור הישראלי)

תגיות:טרורכתב אישוםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה