חדשות בארץ

היהלומן הישראלי שנחטף בברזיל משחזר: "יצאתי כולי נוטף דם"

משה בנדק מיד בנימין נחטף בברזיל בידי עבריינים מקומיים, ושוחרר בנס. "הבנתי שאני בפיקוח נפש של ממש. כל טעות יכולה להיגמר במוות"

  • כ"ו תמוז התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

היהלומן משה בנדק מיד בנימין נחטף בסוף השבוע שעבר בברזיל בידי עבריינים מקומיים. בחסדי שמים גלויים הצליח להימלט מהם בעודו בחיים.

אירוע החטיפה החל ביום חמישי בשעה 14:00 בצהריים, כאשר בנדק יצא ממשרדו בסאו פאולו, בדרך לארוחת ערב שתכנן עם בתו. בנדק לא הגיע לארוחה ואז התברר כי נחטף בידי עבריינים מקומיים.

בשיחה לחדשות 12 שחזר את האירוע. "הם העבירו אותי למושב האחורי וכדי שאני אהיה בשליטה שלהם, עם האקדח הוא נתן לי מכה בראש וירד לי הרבה דם", אמר. "התחיל לרדת לי טיפות דם מהפנים, ירד לי דם על הבגדים שלי ואז אמרתי 'אוקיי אני עכשיו בידיים שלהם', ובוא נראה לאיפה אנחנו הולכים מפה".

כאשר התברר שבנדק לא הגיע למפגש עם ביתו, עלה חשש כבד כי הוא נחטף. המשפחה התלבטה האם כן לנהל משא ומתן, בעוד החוטפים התחילו לשלוח סרטונים שבנדק מקבל מכות ועינויים.

שכניו של בנדק ביד בנימין התכנסו לתפילה וזעקה לשחרורו של חברם. הרב הלל מרצבך, רב היישוב, סיפר לערוץ 7 על הקבלות שקיבלו על עצמם מכריו של בנדק. "בתפילה עשינו קבלת עול מלכות שמיים ואנשים התחילו לקבל על עצמם כל מיני קבלות. ביקשתי מכל אחד שייתן שקל לצדקה ואנשים התחילו להביא שטרות ואמרו זה לצדקה. אחד קם ואמר 'אני כועס על מישהו מאוד מאוד ואני מקבל על עצמי למחול לו לטובת משה'".

החוטפים הובילו את בנדק סביב מגרש והכניסו אותו לבית נטוש. "להפתעתי אני יוצא מהאוטו מלא דם, ואני רואה מולי מגרש טיפוסי ברזיאלי עם ילדים משחקים כדורגל. והם מובילים אותי מסביב למגרש לבית הרוס כזה, שמים לי את הראש למטה ומכניסים אותי לחדר. מושיבים אותי בכיסא ומיד מוציאים לי את הנעליים ושמים לי משהו כדי שלא אוכל להזיז את הידיים, שמו לי מסכה על הפנים כדי שלא אוכל לראות.

"הבנתי מהם שלהרוג אותי זה בעיה בשבילם", הוסיף משה. "מצד שני, ראיתי אנשים חזקים עם סמים, וכשמכוונים עם אקדח על הראש שלך אז כל טעות יכולה להיגמר במוות. וגם כשהם עצבניים - עצבנות, סמים, לחץ ואקדח זה לא הולך ביחד. והבנתי שאני בפיקוח נפש של ממש".

לאחר קרוב ל-20 שעות קשות מאוד, שוחרר בנדק ועזב את הדירה אליה הובהל בכוח. הוא הספיק לשוחח עם רעייתו חצי שעה לפני שבת. בשיחה הקצרה אמר לה: "אני עם הבת שלי ביחד חיים ונושמים".

"אם יש דבר אחד חיובי בכל הסיפור הזה הוא לכמה אנשים היו חשובים החיים שלי. זה נותן לנו כוח להמשיך את החיים ולעשות דברים טובים", סיים בנדק את דבריו.

תגיות:חטיפהברזילמשה בנדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה