חדשות בארץ

בושה | אם ל-8 נחקרה במשטרה. העוון: השמעת שירי שבת

קרניב אבידב, תושבת עפולה, השמיעה שירי שבת במשך 2 דקות. בתגובה זומנה לחקירה במשטרה, בעיצומו של יום צום

  • כ' תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קרנית אבידב, תושבת עפולה, נדהמה כשנלקחה בעיצומו של צום י"ז בתמוז לחקירת משטרה. העוון: השמעת שירי שבת.

אבידב, אם לשמונה ילדים ללא עבר פלילי, הואשמה בכך שהיא מפעילה טרם כניסת שבת צופר המשמיע למשך 2 דקות נעימות שבת.

היה זה בערב שבת האחרונה, כאשר לאחר שהופעלו נעימות שבת במשך 2 דקות, הגיעו לביתה של אבידב שוטרים מתחנת משטרת עפולה. הם איימו עליה בהחרמת רכושה, ואף זימנו אותה לחקירת משטרה.

כך, בעיצומו של צום י"ז בתמוז, נאלצה אבידב להשיב על שאלות החוקרים. בשיחה לערוץ 7 שחזרה בדמעות את שעברה: "בהתחלה הייתי אצל קצין התחנה שהביא איתו שוטר חרדי ויחד הם שיחקו את המשחק של שוטר טוב שוטר פחות טוב. אחרי שעה של דיונים הועלתי לחקירה אצל חוקר פלילי", סיפרה. "חיכיתי כמעט שעה וחצי ואז החוקר התחיל עם שאלות של את מבינה את משמעות העבירה שלך? למה לא ניתקת? וכל מיני שאלות מטופשות שלא כל כך קשורות. משם המשכנו להטבעה וצילומים ופתיחת תיק פלילי. למרות שחזרתי ואמרתי במפורש שאם השוטר דורש ממני לנתק עד שיש לי אישור וצו בית משפט זה מה שאני אעשה, הם עדיין טענו שזה מגיע מלמעלה ואין להם מה לעשות.

אבידב התייחסה במהלך חקירתה לכך שהמואזין משמיע רעש גדול הרבה יותר. "כשטענתי על כל המואזין שמעיר אותי כל לילה בשעות לא ברורות הוא אמר כל מה שקשור למגזר לא קשור אלינו זה כבר בג"ץ", ציטטה את החוקרים.

"יצאתי משם בשוק, והאמת לא הפסקתי לבכות", המשיכה אבדיב. "אני בן אדם שומר חוק ומגדלת את הילדים שלי לאהוב שוטרים ולכבד את החוק ברמה מאוד גבוהה. אני תושבת חוזרת אחרי 15 שנים בארה"ב, פעילה חברתית בעפולה ומקימת קהילת יש"י בעפולה הירוקה. אנשים תרמו לי את כל הכסף למען הצופר ותורמים לי עכשיו כספים להילחם ולקבל את הזכויות שלי ולנקות את שמי. החל מאתמול התחילו תושבים להפעיל מוזיקה משעה 16:00 במשך שעה או שעתיים שירי שבת ושירי דת. ואני מדברת על אנשים לא דתיים".

בתלונה ששיגר עו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש ארגון בצלמו ונועם קדושת שבת, למחלקת תלונות הציבור במשטרה, כתב: "מרשתי מצאה עצמה ביום צום י"ז בתמוז נחקרת באזהרה בתחנת משטרה ומעוכבת למשך שעות ארוכות ואף ניטלו ממנה אמצעי זיהוי, טביעות אצבע ותמונות כאחרונת העבריינים. ע"מ לרצות קומץ תושבים אלימים אשר שירי השבת אינם ערבים לאוזניהם".

בהמשך התלונה ציין עו"ד ליטווק: "מרשיי אינם יכולים שלא לתמוה אודות האכיפה הסלקטיבית והבררנית כלפיהם, בעוד שעשרות ומאות תלונות אודות מפגעי רעש ומוזיקה בווליום גבוהה אינם נאכפים כלל. לא ראינו את משטרת ישראל פועלת כך כלפי צופר של מסגד – דבר המעיד בבירור על אכיפה בררנית ויתרה מזאת, על רדיפה כנגד הדת היהודית. במקום לטפל בפשיעה אמיתית, נראה כי המשטרה מכסה על אוזלת ידה עם פתיחה בחקירה נגד 'עבריינית' החשודה בהפעלת נעימות שבת למשך 2 דק' בודדות בשבוע.

"מצער שמשטרת ישראל תפסה צד והחליטה לחקור אישה נורמטיבית כאחרונת העבריינים, כשכל החשד נגדה הוא הפעלת שירי שבת למשך 2 דק' בשבוע. נפעל למצות את הדין עם השוטרים המעורבים", סיים ליטווק את התלונה.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר: "מצער ומקומם שמשטרת עפולה, במקום לחזק את שומרי השבת בעיר אשר מנעימים את ערב שבת, בוחרת להילחם בהם. אין ספק שהצופר לא פוגע באף אדם אלא ההיפך מנעים את האווירה בערב שבת בעיר עפולה שהיא עיר מסורתית. בעוד מואזינים נשמעים בכל רחבי הארץ בעוצמה החורגת מהחוק ובשעות הלילה ולא נעשה דבר כאן המשטרה גיבורה על חלשים. נמשיך לפעול ולחזק את מי שבוחר להשמיע צופרי שבת בהתאם לחוק".

תגיות:חקירהשבתשירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה