חדשות בארץ

רקטות מעזה לדרום, הרמטכ"ל כוכבי יבקר במרוקו | סיכום חדשות השבת

ארבע רקטות נורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף ברצועה, ורשתות המזון הקפיאו זמנית את עליית מחירי הלחם שבפיקוח. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 21:36)

ארבע רקטות נורו הלילה (שבת) בשני גלים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. שתי הרקטות הראשונות שוגרו בשעה 00:53, ואזעקה הופעלה באשקלון ובמרחב עוטף עזה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו רקטה אחת, בעוד השנייה נפלה בשטח פתוח. בשעה 04:48 הופעלה התרעה במושב אחוזם. זוהו שני שיגורים, ושניהם נפלו בשטח פתוח.

בתגובה לירי מעזה, תקף חיל האוויר אתר צבאי של חמאס, ובו מתקן לייצור אמצעי לחימה. בנוסף, הותקף אתר תת-קרקעי לייצור רקטות של ארגון הטרור. מדובר צה"ל נמסר כי "תקיפת האתר תקשה באופן משמעותי על הליך ייצור הרקטות ברצועה, וזאת במטרה לפגוע ביכולות ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס. חמאס הוא הריבון ברצועת עזה, והוא האחראי על כל הנעשה ברצועה וממנה".

בתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה הערב, החליט שר הביטחון בני גנץ להקפיא את הגדלת מכסת ההיתרים לצורכי עבודה ומסחר לפלסטינים תושבי רצועת עזה, שהוגדלה ב-1,500 נוספים בשבוע האחרון. זאת בעקבות הירי הרקטי לעבר מדינת ישראל.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב לאחר צאת השבת על ירי הרקטות מעזה. "כמה צפוי ככה עצוב", מסר. "כמו שעון פלסטיני, יום לאחר שמתעורר שיח על מדינה פלסטינית - חמאס שומע את המסר הרופס ומגיב בירי רקטות. הטענות הן לא לנשיא ארצות הברית שמדבר על פיתרון השווא של שתי מדינות, אלא על הנהגה הישראלית רופסת שמגיבה לירי רקטות בהגבלת היתרים מעזה. במזרח התיכון מנהיגות חלשה מזמינה מתקפה. אזרחי ישראל, יבואו ימים אחרים בהם ממשלת ישראל לא תכיל מתקפת טילים על מדינת ישראל אלא תגיב בעוצמה כואבת ותגבה מחיר כואב מהאויב".

הותר לפרסום כי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, יבקר בשבוע הבא במרוקו – ביקור ראשון שלרמטכ"ל במדינה הערבית. הביקור יתקיים על רקע ההתחממות ביחסים בין שתי המדינות מאז החתימה על הסכמי אברהם.

רשתות המזון רמי לוי, שופרסל, ויקטורי ויוחננוף נענו לבקשתה של שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, להשהות באופן זמני את עליית מחירי הלחם המפוקח בשבועיים הקרובים. ההתייקרות במחירי הלחם שבפיקוח, בשיעור שבין 36%-11%, הייתה אמורה להיכנס לתוקף מחר, בהתאם להחלטת ועדת המחירים באוצר. ראש הממשלה יאיר לפיד יכנס דיון דחוף בנושא.

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "אני מקווה ומייחל שההחלטה המבורכת של רשתות המזון לעכב את עליית מחירי הלחם המפוקח תגרום לממשלה המנותקת להבין, שבזמן שקופת המדינה מתפוצצת מעודפים היא חייבת לתת פתרונות, וכמה שיותר מהר, לבלימת יוקר המחיה. ובכך לסייע למאות אלפי משפחות בישראל שבקושי גומרות את החודש".

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש שעבר ב-0.4%. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנה החולפת שיעור האינפלציה בישראל הגיע ל-4.4%.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג (מרצ), הודיעה כי לא תתמודד בבחירות לכנסת הבאה. "החלטתי לקחת הפסקה", כתבה. "אחרי תשע שנים בכנסת ובממשלה, וכמעט 19 בעולם הציבורי והפוליטי, המבט שלי מפוכח. לא בלי דאגה, אני מלאת אמונה ואופטימיות על העתיד של מרצ, השמאל וגוש השינוי, ועל האפשרות הריאלית לשפר את מצבו במערכת הבחירות החמישית; אבל חלחלה בי ההכרה שהניסיון החמישי יהיה בלעדיי".

"נתתי למסע הזה את המקסימום שלי. כחברת כנסת, כיושבת ראש המפלגה, כשרה, באופוזיציה ובקואליציה, שירתתי תמיד את הדרך ואת הציבור. חוקקתי, הובלתי סדר יום בשורה של נושאים, אני מאמינה ששיניתי והשפעתי. עכשיו זה יהיה הוגן לפנות את המקום לאחרות ואחרים שימשיכו אותו".

כזכור, מוקדם יותר השבוע הודיע יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, כי לא יתמודד על ראשות המפלגה לקראת הבחירות הקרובות אך יתמודד על מקום ברשימה לכנסת הבאה. פרישתו של הורוביץ מההתמודדות על ראשות מרצ באה על רקע הסקרים בהם המפלגה נעה בין 4 ל-5 מנדטים בלבד. היחיד שהכריז עד כה על כוונתו להתמודד על התפקיד הוא סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן. במרצ נשמעים קולות הקוראים ליו"ר לשעבר זהבה גלאון להתמודד על ראשות המפלגה.

תגיות:חמאסרצועת עזהתמר זנדברגאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה