חדשות בארץ

דרמה במרצ: הורוביץ לא יתמודד על ראשות המפלגה

יו"ר מרצ הודיע כי לא יתמודד בפריימריז על ראשות המפלגה לקראת הבחירות הקרובות: "לא פורש ולא עוזב את החיים הפוליטיים"

אא

(עודכן: 13:31)

יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד על ראשות המפלגה לקראת הבחירות הקרובות. במכתב לחברי המפלגה ופעיליה הבהיר הורוביץ, כי אינו פורש מהחיים הפוליטיים וכי בכוונתו להתמודד על מקום ברשימת מרצ לכנסת הבאה.

"לפני יותר משלוש שנים נבחרתי ליו"ר מרצ", פתח הורוביץ. "מאז, הובלתי את התנועה בשלוש מערכות בחירות רצופות וקשות. בבחירות האחרונות, בניגוד לכל הסקרים וההספדים, הכפלנו את כוחנו. אני מאוד גאה בחלק של מרצ ושלי בהקמת ממשלת השינוי. הקמנו ממשלה היסטורית שהצילה את הדמוקרטיה הישראלית. מרצ חזרה להגה השלטון לאחר יותר מ-20 שנה באופוזיציה, וזכתה בתפקידים בכירים. הוכחנו כי אנו יודעים לקחת חלק בהנהגת המדינה ורשמנו הישגים רבים".

"בנקודת הזמן הזו, אחרי יותר משלוש שנים כיו"ר מרצ, בהן הובלתי את המפלגה בשלוש מערכות בחירות וגם הכנסתי אותה לממשלת השינוי עם הרבה הישגים, החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ. אני לא פורש ואני לא עוזב את החיים הפוליטיים. אתמודד ברשימה לכנסת הבאה, ובוודאי שאמשיך בכהונתי כשר הבריאות, ויש הרבה עבודה לפנינו. אני כאן ואני נשאר", סיכם הורוביץ.

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ הגיב על הודעתו של הורוביץ: "‏מודה לניצן הורוביץ שהוליך את מרצ בשלוש מערכות בחירות קשות והביא אותה לממשלה עם שלושה שרים ושישה מנדטים. ניצן הוא אחד משרי הבריאות הטובים בתולדות ישראל, ולמען אזרחיות ואזרחי ישראל אני מקווה שימשיך בתפקידו זה גם בממשלה הבאה".

פרישתו של הורוביץ מההתמודדות על ראשות מרצ באה על רקע הסקרים בהם המפלגה זוכה ל-4 מנדטים בלבד. היחיד שהכריז עד כה על כוונתו להתמודד על התפקיד הוא סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן. בתגובה להודעתו של הורוביץ, מסר גולן כי הוא מאחל לו הצלחה רבה: "ניצן תרם רבות למרצ, למשרד הבריאות ולמדינת ישראל. משוכנע שנמשיך לפעול יחד למען שמאל גדול וחזק".

במרצ נשמעו לאחרונה קולות, ביניהם של השר עיסאווי פריג', שקראו ליו"ר לשעבר זהבה גלאון להתמודד על ראשות המפלגה, אולם היא דחתה עד עתה את הפניות והבהירה כי אין בכוונתה לחזור לחיים הפוליטיים. בתגובה לפרישתו של הורוביץ, כתבה גלאון בטוויטר כי "הוא חבר ושותף לדרך ארוכת שנים. כיו"ר מרצ הוא הביא אותה אחרי 20 שנות ישיבה באופוזיציה, להיות חברה בקואליציה. הוא משרת ציבור מעולה וישר, וכל מצביעי מרצ צריכים להיות גאים בו".

תגיות:מרצניצן הורוביץבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה