חדשות כלכלה

גל ההתייקרויות נמשך: מחיר הלחם שבפיקוח מזנק בכ-20%

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, הודיעה כי מחיר הלחם שבפיקוח יעלה בכ-20%. יו"ר ש"ס אריה דרעי: "היום יותר מתמיד הוכח – השבע לעולם לא יבין את הרעב. נתקן את כל הנזקים"

  • י"ד תמוז התשפ"ב
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מחיר הלחם שבפיקוח צפוי להתייקר החל מיום ראשון הקרוב בכ-20%, כך הודיעה היום (רביעי) שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי. ההחלטה הסופית כפופה לאישור ועדת המחירים של משרד האוצר.

השרה ציינה בהודעתה, כי לא אישרה להסיר את הפיקוח על הלחם והוא יישאר מפוקח. היא הוסיפה כי בכוונתה "להמשיך ולפעול לשיפור המנגנון על פיו מעודכנים מחירי המוצרים המפוקחים, כך שגם שיקולים חברתיים ורווחת הציבור יילקחו בחשבון בעת קביעת המחיר ללחם מפוקח".

במשרד הכלכלה הסבירו, כי התייקרות הלחם המפוקח נובעת מהעלייה העולמית במחירי החיטה בשל המלחמה באוקראינה. "אני קוראת לקמעונאים לבחון העלאה חלקית במחירי הלחם המפוקח כדי לגלות התחשבות בצרכנים", מסרה ברביבאי. "במקביל, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד להמשיך ולעקוב אחר מחירי החיטה והקמח בעולם. ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, אדרוש מוועדת המחירים להפחית את מחירו של הלחם המפוקח, בהתאם למנגנון על פיו פעלה בבקשה להעלות את המחיר".

באופוזיציה הגיבו על העלייה הצפויה במחירי הלחם במתקפה על הממשלה. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר: "בזמן שהם מסיחים את דעתנו עם התנפלות המונית לתמונה עם הנשיא ביידן – הם מכריזים בשקט שיעלו לנו את מחירי הלחם. היום יותר מתמיד הוכח – השבע לעולם לא יבין את הרעב. בקרוב נשוב ונתקן את כל הנזקים שעשיתם".

חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס (הליכוד) תקפה: "ממשלת הניתוק מכה שוב פעם בשכבות המוחלשות. זו ממשלה שמזמן איבדה קשר עם הציבור, ממשלה שחבריה מתקוטטים ביניהם מי ייתן יותר לפלסטינים, בזמן שהם לוקחים מאזרחי ישראל. בקרוב מאוד הציבור הישראלי ינתק את שרי ממשלת הניתוק מכיסאותיהם, ואנחנו נתקן את מה שהם הרסו וממשיכים להרוס".

תגיות:לחםאריה דרעיאורלי לוי אבקסיסאורנה ברביבאיעליות מחירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה