ונשמרתם

בירה ב-500 דולר: מתכננים טיול לחו"ל? היזהרו, זו העיר שעוקצת תיירים ישראלים

מה קורה בעיר הפופולרית הזו שישראלים רבים נופשים בה? יותר ויותר מקרי עוקץ במסעדות וברים, נחשפים בבאטומי

אא

ישראלים רבים הגיעו השנה לעיר באטומי שבגאורגיה - שהפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי מומלץ ופופולרי. 

אלא שכמו ביעדים רבים שמנצלים את תמימותם של התיירים, גם באטומי 'נפלה' ברשת הפיתוי לכסף קל, ועוקצת תיירים - במיוחד ישראליים, במאות דולרים, ללא ידיעתם. 

כך למשל נעקצו תיירים ישראליים בשם יעל ואמיר בבית קפה מקומי, שבו הזמינו כוס בירה וצלחת צ'יפס. בראיון לאתר 'אייס' סיפרו השניים כי נכנסו למקום כי היו עייפים ורעבים מהטיסה, וחיפשו מקום נחמד לשבת בו. "אחרי שעה וחצי שהיינו במקום, ביקשנו חשבון וראינו שחייבו אותנו בסכום של 700 דולר. היינו בהלם", אמרה יעל. 

לדבריה, הם ניסו להבין איך הגיעו לסכום אסטרונומי שכזה, וקראו למלצר לצורך כך - או אז קיבלו את ההסבר ההזוי כי המחיר הוא בהתאם למקום שבו ישבו, אזור השמור ללקוחות V.I.P. כמובן שלא הסכימו לוותר על המחיר, ונגררנו לוויכוחים וצעקות שאחריהם שילמנו 500 דולר במקום 700, שזה עדיין מחיר הזוי ומטורף. הם איימו להזמין לנו משטרה אז פחדנו להסתבך, ושילמנו. אחר כך הבנו שעקצו אותנו".

ממש באותה מסעדה, נפלו קורבן למחיר שחיתות בני זוג נוספים שנאלצו לשלם 550 דולר על שתי כוסות קולה, צ'יפס וסלט קטן. גם הפעם - הטיעון של המלצר היו שאיציק ואשתו ישבו במקום של V.I.P. 

"זה לא היה התפריט שקיבלנו בהתחלה. המלצרים החליפו את התפריטים, ולמרות שביקשנו לדבר עם המנהל ואיימתי להזמין משטרה - הבנו שמדובר בעוקץ ושאין לנו ברירה אלא לשלם. פחדנו להסתבך במקום זר ובשפה שאנחנו לא מדברים".

אז למה זה קורה אתם שואלים? פשוט מאוד: תיירים ישראלים לא תמיד עושים את החשבון של כמה יוצא הכסף המקומי. במקרים הללו, הזוגות לא 'התעצלו' וחישבו כמה יוצא המטבע המקומי, וכך הגיעו למעשה למסקנה שמדובר בהרבה מאוד כסף. "בסוף בעל המסעדה הסכים שנשלם 500 לארי שהם 500 שקל, אבל גם זה היה הרבה מאוד כסף יחסית למה שהזמנו", סיפר איציק. 

כעת מתברר שדווקא בבאטומי, שמושכת אליה בשנים האחרונות הרבה תייריים ישראליים - השיטה הזו הפכה לתופעה במסעדות וברים רבים. במקרה נוסף, אישה בשם אילנית שילמה 700 דולר על מנה שאמורה לעלות גג 100 ש"ח. "זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שלנו בבאטומי. נכון שזו עיר יפה ונחמדה, אבל העוקץ במסעדה הרס לנו את כל הטיול".

תגיות:תייריםישראליםעוקץבאטומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה