חדשות בארץ

באופוזיציה החליטו: לא מחכים לאורבך. החוק לפיזור הכנסת יעלה השבוע

ניר אורבך יצטרך לקבל החלטה עד יום רביעי הקרוב – האם לתמוך בפיזור הכנסת? הלחץ עליו גובר הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה

  • כ"א סיון התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

באופוזיציה החליטו: החוק לפיזור הכנסת יעלה להצבעה ביום רביעי השבוע. במידה ויתברר ברגע האחרון שחבר הכנסת ניר אורבך לא יצביע בעד, האופוזיציה תמשוך אותו לפני ההצבעה – כך דווח הבוקר (שני) בכאן חדשות.

חוק פיזור הכנסת נמצא כרגע על סדר היום של החקיקה השבוע, כדי לדרבן את אורבך להחליט. כזכור, אורבך הודיע בשבוע שעבר כי אינו חלק מהקואליציה, אך לא התחייב לליכוד שיתמוך בפיזור הכנסת. בליכוד מקווים שהעובדה שהחוק עלה על סדר היום של החקיקה תדרבן את אורבך להחליט.

הצעת החוק שתעבור השבוע הינה בקריאה טרומית, ועל כן אינה דורשת 61 אצבעות, אלא די ברוב. על מנת שהחוק יעבור, אורבך לא צריך להצביע בעד הצעת החוק, אלא מספיק שייעדר מהמליאה או יימנע, כדי להביא לרוב של 60 מול 59 של הקואליציה.

למרות זאת חשוב להבין כי גם אם הצעת החוק תאושר בכנסת, מדובר בקריאה טרומית בלבד. לאחר מכן ההצעה תעבור לוועדת הכנסת, בראשותו של אורבך, שביכולתו לקדם אותה, או לעצור אותה. כלומר, מדובר באירוע סמלי, והדרך לפיזורה הסופי של הכנסת ארוכה. אך כאשר הצעת חוק לפיזור הכנסת עוברת אפילו בקריאה טרומית – הדבר מורה על התרסקותה הסופית של הקואליציה, ועל בחירות קרובות.

תגיות:אופוזיציהניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה