נוער מתמודד

קשב וריכוז או קצב וריקוד: לא משנה איך תקראו לזה, הילד שלכם צריך אתכם.

הנערים שלכם מתמודדים עם קשב וריכוז או עם תופעות אחרות? סקר מרתק, שנערך בקרב קהילת ההורים של הידברות ודן טיומקין, ייתן לכם הצצה למספרים וגם לאנשים שעומדים מאחור.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אין צורך להציג בפניכם את מאפייני גיל ההתבגרות, הביטוי 'הנוער של היום' שחוק אף הוא. כולנו יודעים שיש אתגרים לא פשוטים, כולנו יודעים שהנוער מתמודד. אולי זה קצת כמו הקורונה, אנחנו יודעים שהיא עוד קיימת אבל נמאס לדבר עליה.

השאלה מה קורה כשמדובר במתבגרים שלנו? אז אכן לא יעזור להתלונן, לקטר על הדור הצעיר ולקרוא עוד ועוד מחקרים. אבל המהות הבסיסית קיימת ועומדת: קיבלנו שליחות משמיים לגדל את הילד הזה והילדה הזאת בדיוק, וזה אומר שיש לנו את הכוחות לעשות זאת. גם כשהמצב מייאש מאוד, והסיבות לייאוש אכן 'אוביקטיביות', תמיד אפשר ללכת להתייעץ. גם כשהנער לא מתעניין בדעתכם, הוא תמיד צריך אתכם ומושפע מכם.

וזו המטרה שעומדת לנגד עיניהם של מאות ההורים בקהילה עם מומחה החינוך הרב דן טיומקין: אנחנו משקיעים בילדים, אנחנו לא מוותרים על אף אחד, לא מרימים ידיים. עם מדגם כזה איכותי של הורים, החלטנו לערוך סקר מרתק. התוצאות לפניכם.

הגיעו לגיל שאפשר להתחיל

השאלה הראשונה ששאלנו את חברי הקהילה היא, מאיזה גיל הם זיהו בילדיהם את תופעות ההתבגרות. לא תאמינו, אבל מעל 12% השיבו שילדיהם החלו להתבגר מתחת לגיל 10! המסקנות שניתן להסיק מכך הן רבות, אבל קודם כל חשובה המודעות.

קצב וריקוד באחוזים

גם לכם נדמה שבשנים האחרונות רוב אנשי העולם סובלים מהפרעת קשב וריכוז? גם בסקר שערכנו ניכר היטב שרוב ההורים סבורים כי ילדיהם סובלים מכך. יהיו שיטענו כי מדובר באבחון רחב יותר, יש הסוברים כי המסכים והאינטרנט אחראים לתופעה. כך או כך, אין ספק שמדובר במצב שמסב קושי רב לילד ולנער, ולצערנו סיפורים רבים מתחילים מבעיה כזו.

סכנה: כאן גולשים!

לא מפתיע לגלות אבל עדיין מזעזע: כמעט 50 % מההורים סבורים כי האינטרנט הוא הגורם מס' 1 להתמודדות של בני נוער. נכון, גם הנושא הזה לעוס היטב, אך כל עוד היקרים לנו מכל חשופים לסכנה כה גדולה אסור לנו להזניח.

שאלת השאלות: מה עושים?

הגענו לחלק הטריקי של הסיפור. כי להורים מודעים אין צורך לומר לגשת להתייעץ ולטפל, ואילו את ההורים שנוטים להאשים את כל העולם יהיה קשה לשכנע לקחת אחריות. אז כל הורה צריך לעשות את שיקול הדעת שלו, להבין שיש לו כוחות ושיש תקווה. לגשת להתייעץ ולא לוותר. אנחנו רק נציג בפניכם מדגם קטן של תשובות ההורים שבחרו לעשות שינוי והצטרפו לקהילת ההורים. שימו לב להלך המחשבה שלהם, לאחריות שהם לוקחים ולהשקעה שהם משקיעים – קודם כל בעצמם, וממילא גם בילדים.

מוזמנים להצטרף לקהילת ההורים, להשקיע בעצמכם ובקשר עם הילדים, ולראות תוצאות בקרוב >>>

תגיות:קשב וריכוזהפרעותנוער מתמודד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה