חדשות בארץ

בצל המשבר הפוליטי החריף: זו הצעת החוק שיכולה לגרום לפיצוץ בקואליציה

סיעת הציונות הדתית תעלה להצבעה חוק שידרוש החלת ריבונות ישראלית מלאה ביהודה ושומרון. מדובר בהצעה שתטלטל לחלוטין את הקואליציה השברירית

  • ט"ז סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הצעת חוק להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון תעלה להצבעה ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לחקיקה, ועשויה לטלטל את הקואליציה באופן מוחץ.

ההצעה, שתוגש על ידי סיעת הציונות הדתית, תייתר את הצורך בהארכת תוקף תקנות יו"ש, אותן מתקשה הקואליציה להעביר.

בהצעת החוק נכתב: "לנגד עיני העם השב לציון בעת החדשה עומדות המילים האלמותיות של שמעון החשמונאי לאתנוביוס, שליחו של אנטיוכוס השביעי, אשר דרש להסגיר לממלכה הסלבקית את שטחי יהודה והשומרון, ששוחררו בידי החשמונאים: 'לא ארץ נוכריה לקחנו ולא על נוכרים השתררנו, אלא על נחלת אבותינו, אשר נכבשה בידי אויבינו באחת העיתים בלי צדק. ואנחנו, כאשר היתה לנו שעת כושר, השיבונו אלינו את נחלת אבותינו'.

"ההכרזה על הקמת מדינת ישראל קובעת כי 'זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית'.

"ביהודה, השומרון ובקעת הירדן חיים כיום קרוב לחצי מיליון אזרחי מדינת ישראל, שהדין הישראלי אינו חל במלואו ביחס אליהם ולישובים שבהם הם חיים, והדבר יוצר קושי ומורכבות בתחומי חיים שונים, הן בצד הזכויות שנגרעות מהם והן בצד החובות שהם לא חייבים בהן.

"מדובר במציאות בלתי קבילה, הפוגעת בכבודם של תושבי האזור הישראלים, ומפלה אותם אל מול שאר אזרחי המדינה. מצב זה אין לו מקום במדינה מתוקנת. על כן, בשנת ה-70 לתקומתה של מדינת ישראל, ולאחר יובל שנים לחזרתו של עם ישראל לחבלי מולדתו ההיסטורית ביהודה והשומרון מתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות, מוצע כי מדינת ישראל תחיל את חוקיה ואת ריבונותה על מרחבי ההתיישבות ביהודה והשומרון, וזאת על מנת לקבע את מעמדם של מרחבים אלו כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל הריבונית, וכן לייצר שוויון מלא בין אזרחי ישראל תושבי יהודה, השומרון ובקעת הירדן ובין יתר אזרחי ישראל", לשון הצעת החוק.

כאמור, מדובר בהצעת חוק שנועדה לטלטל את הקואליציה הרעועה ולהתסיס את מפלגות השמאל והמפלגות הערביות. בציונות הדתית אמרו: "הקשבנו בקשב רב לאמירות של בנט וליברמן על ימניותה של הממשלה ועל כך שהממשלה הזו עושה יותר מכל ממשלה קודמת למען הערכים הלאומיים ולמען יהודה ושומרון. כמו כן, אנחנו רואים שהקואליציה מתקשה בגלל מריבות פנימיות להעביר את תקנות יו"ש.

"הציונות חשובה מכל פוליטיקה קטנה. אנחנו מעלים ביום ראשון חוק ריבונות על יהודה ושומרון לוועדת שרים לחקיקה, ואנחנו נשמח שהממשלה תיקח את מלוא הקרדיט על העברת החוק. אין לנו ספק שליברמן, ימינה ותקווה חדשה יצביעו בעד, ובכך ייתרו את תקנות יו"ש".

המשבר החריף בקואליציה נמשך. לאורך היום (רביעי) יעלו חקיקה פרטית בקריאה טרומית לצד צווים שביקשו לאשר במשרד החקלאות והאוצר, בזמן שלקואליציה אין את הרוב הנדרש לאשר את החוקים או למנוע את העברת החוקים של האופוזיציה.

ח"כ ניר אורבך יצא לחופשה פרטית עם משפחתו בצפון ולא יגיע היום לכנסת. בשל כך, היום תחזיק האופוזיציה ברוב בהצבעות, אלא אם הקואליציה תצליח לגייס את תמיכת הרשימה המשותפת בחלק מן החוקים.

תגיות:ריבונותיהודה ושומרוןהציונות הדתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה