נטורופתיה ורפואה טבעית

למה חשוב כל כך לאכול ארוחת בוקר?

ארוחת הבוקר חשובה לבריאות הגוף, עוזרת לבניית שרירים, תורמת למניעת השמנה, משפרת את יכולת הריכוז והחשיבה, מגבירה את הערות ואפילו משפרת את מצב הרוח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"טוב שאדם ירגיל את עצמו לאכול פת שחרית", והאוכל פת שחרית ניצל מהרבה חולאים רעים.

כשכתוב לאכול פת שחרית אין הכוונה ללחם דווקא. אפשר לקיים דין זה בכל מאכל בריא שמועיל לגוף – מזון שבונה תאים ויוצר אנרגיה.

ארוחת הבוקר חשובה לבריאות הגוף, עוזרת לבניית שרירים, תורמת למניעת השמנה, משפרת את יכולת הריכוז והחשיבה, מגבירה את הערות ואפילו משפרת את מצב הרוח.

ישנה השפעה גם על חיזוק העצמות. צום הלילה גורם לפירוק העצם, ואילו ארוחת הבוקר מפסיקה את הפירוק ומסייעת לבניה. מצאו במחקרים שיש הורמון שמופרש במעי. בלילה רמת ההורמון יורדת, ומיד אחרי האכילה בבוקר, אחרי צום לילי, רמת ההורמון עולה, וזה אחד הדברים שעוזרים לבנית עצם.

הרמב"ם המליץ לפני שנים רבות לאכול בבוקר כמו מלך.

אנחנו צריכים להקשיב לתחושות הגוף, אבל היום שיבשנו את מנגנוני הרעב והשובע, לכן יש שאינם חשים תחושת רעב בבוקר, יש שלא מסוגלים לאכול בבוקר בכלל, ויש שארוחת הבוקר תעזור להם להרגיש שובע במהלך היום.

אלו שלא יכולים לאכול בבוקר שיבשו את המנגנונים, וצריכים להחזיר את התחושה לאט ע"י אכילה של משהו קטן, פרי או אגוז או כל דבר מזין אחר. ארוחת בוקר אחרי שנת לילה היא מנת האנרגיה הראשונית שהגוף מקבל, היא נותנת לגוף את הדחיפה להתחיל את היום בצורה ערנית. אלו שיאכלו נכון יהיו מרוכזים יותר, במיוחד ילדים בתקופת הגדילה. הגוף זקוק למזון במיוחד אחרי שנת לילה, כדי לקבל ויטמינים ומינרלים.

חשוב לילדים וגם למבוגרים לאכול בבוקר מזון בריא, ולא פחמימות ריקות עם סוכר ושומנים רווים כמו ביסקוויט וכדומה. ארוחה שמבוססת על עוגיות וסוכרים לא תספק לגוף את מה שהוא צריך, תעורר תאבון ותגרום לחוסר שקט.

פרי, תמרים או אפילו פרוסת לחם עם ממרח בריא הם הדרך להתחיל את היום בצורה נכונה.

ארוחת בוקר טובה מונעת רעב. אכילה לא מבוקרת בשעות אחה"צ והערב, התחושה של רעב וחיפוש נשנושים בערב נובעת מזה שהגוף לא קיבל את מה שהוא צריך, ומחפש להשלים חסרים.

את ארוחת הבוקר חשוב לאכול עד שעתיים מהקימה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:ארוחת בוקרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה