חדשות בארץ

השבת ניצחה: שרת התחבורה מיכאלי התייאשה מקידום תחבורה ציבורית בשבת

מרב מיכאלי נשאה דברים בוועידת התקשורת החופשית של דמוקרט TV: "תחבורה ציבורית בשבת תיאלץ להמתין. כרגע חשוב יותר שהממשלה הזאת תחזיק מעמד". ניצחון השבת

  • ח' סיון התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

שרת התחבורה מרב מיכאלי מפסיקה לחתור נגד שבת קודש: הבוקר (שלישי) דיברה השרה בוועידת התקשורת החופשית של דמוקרט TV, ואמרה כי בשל מצבה של הממשלה, היא דוחה את תוכניותיה לקדם תחבורה ציבורית בשבת.

"תחבורה ציבורית בשבת תאלץ להמתין עוד טיפה, יותר חשוב שהממשלה הזאת תחזיק מעמד, אבל לא ויתרנו, אנחנו על זה", אמרה מיכאלי.

שרת התחבורה הוסיפה והתייחסה למצבה השברירי של הקואליציה: "היתה התחייבות לעשות 100% מאמץ, ידענו לאיזה ממשלה אנחנו נכנסים. ידענו את זה מראש. אני באמת מחויבת לזה, חייבת להיות תחבורה ציבורית בישראל בכל ימות השבוע, אני מאמינה שאפשר להגיע לזה בהסכמות, כרגע במצבה של הקואליציה לא כולה פנויה לזה".

"התחבורה הציבורית בשבת חיכתה 74 שנה, היא תחכה עוד קצת", אמרה מיכאלי לפני תקופה קצרה.

כזכור, למרות מאמציה של מיכאלי – גם  הכרמלית בחיפה לא פועלת בשבת קודש.

השבת היא המצווה היסודית ביותר של היהדות, ומהות היהדות מושתת על שמירת השבת. מבחינת החרדים והדתיים, העובדה כי מדינת ישראל תממן תחבורה ציבורית הפועלת בשבת בריש גלי הינה חמורה מאוד.

הרב זמיר כהן - למה אכפת לנו מתחבורה ציבורית בשבת?

הרב זמיר כהן מסביר את ההתנגדות לחילולי שבת המוניים באמצעות תחבורה ציבורית ביום הקדוש: "העניין של השבת במרחב הציבורי של עם ישראל צריך להישמר מעל ומעבר. יש דברים שמייצגים את העם. כשהאדם מקפיד על שמירת שבת לא רק בחיים הפרטיים שלו, אלא גם במרחב הציבורי.

"מעולם הדתיים לא התערבו בחיים הפרטיים של כל אחד. לא אמרו לאף אחד מה יעשה אצלו בבית. ישמור שבת, לא ישמור שבת, תאכל חמץ, לא תאכל חמץ. כואב לנו על כל יהודי שלא הולך בדרך התורה, שלא רואה את המתיקות של התורה. כואב לנו גם על הילדים שלו. המציאות מוכיחה, מי שלא הולך בדרך התורה הסיכון של בניו ושל נכדיו להתבולל הוא סיכון עצום. המציאות מוכיחה, שבארצות הברית 70% מתבוללים.

"אדם צריך להתחבר קודם כל לדת. לא לדתיים. לתורה עצמה. דתיים – יש טובים, יש לא טובים. כמו שחילונים, יש טובים, ויש לא טובים. אבל אתה תתחבר למה שהתורה אומרת. התורה עצמה יפה, מתוקה, נפלאה, תתחבר אליה – אבל זה כל אדם בחיים הפרטיים שלו עושה מה שהוא רוצה.

"אבל במרחב הציבורי, ודאי שהחובה של כולנו להתאחד ולשמור על הצביון של השבת במרחב הציבורי", ממשיך הרב זמיר כהן להסביר. "צריך להראות שרוב העם לא חושב ככה. לא רק לתת להם את כל הבמה. הם מנסים להרוס את המדינה. המבוגרים מחוברים לערכים, יודעים את האמת. הצעירים גדלים מבולבלים, לא יודעים. אם לא יהיה צד שכנגד, הם אפילו לא יבינו שיש צד שני.

"צריך לשמור על השבת במרחב הציבורי בכל מקום. כמובן בדרכי נועם, לא באלימות, לא בתקיפות, אלא בהסברה יפה, במפגן של אחדות. לא הפגנה נגד מישהו אלא מפגן בעד השבת. לעשות את הדברים האלה בצורה יפה ונכונה. שנזכה שכל עם ישראל ישובו בתשובה שלמה, אמן ואמן", מסיים הרב זמיר כהן את דבריו.

תגיות:תחבורה ציבוריתשבתמרב מיכאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה