חדשות בארץ

הדילמה של הקואליציה: האם להעניש את רע"מ על כך שהפילה את חוק תקנות יו"ש?

בכירים בקואליציה מתכננים סנקציות נגד מפלגת רע"מ שהפילה את חוק תקנות יו"ש. מנגד קיים החשש שהענישה תגרום לחברי המפלגה לפרק את הממשלה

  • ח' סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

דילמה בקואליציה: בכירים בממשלה החליטו להטיל סנקציות על סיעת רע"מ ועל ח"כ רינאוי-זועבי, שהצבעתם אמש (שני) במליאת הכנסת, הפילה את חוק תקנות יו"ש.

על פי הדיווח ב'חדשות כאן', משמעות הסנקציות היא עצירת הרפורמות של חברי מפלגת רע"מ ורינאוי-זועבי, כדי לסמן להם שהצבעתם עברה את הגבול.

מנגד, גורמים אחרים בקואליציה חוששים שסנקציות משמעותיות שיעצרו את כל התוכניות והחקיקה של רע"מ – תגרום לחברי הסיעה הערבית להבין שאין להם מה להפסיד, והם יובילו לפירוקה של הממשלה.

ההחלטה להעניש את חברי רע"מ ואת ח"כ רינאוי-זועבי התקבלה בלשכת ראש הממשלה, לאחר המפלה הצורבת במליאה. בשיחה השתתפו ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד וח"כ ניר אורבך. הדרישה הגיעה מצד שר המשפטים גדעון סער ובכירי תקווה חדשה שלא לעבור לסדר היום על ההפסד.

במהלך השיחה דנו המשתתפים כיצד להתנהל מול ח"כ עידית סילמן, שסיכלה את מינויו של סגן שר הדתות מתן כהנא לשר הדתות. המשתתפים שוקלים ברצינות את הדחתה של סילמן מתפקידה כיו"ר ועדת הבריאות של הכנסת. ככל הנראה לא יחלו מהלכים להכרזה על סילמן כפורשת, כיוון שהכרזה כזו תביא לפירוק הממשלה באופן ודאי, שכן בכך תבין סילמן שאין לה מה להפסיד, ותחל להתנגד לכל הצעה של הממשלה.

תגיות:קואליציהרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה