חדשות בארץ

דרמה נוספת: מינויו של סגן השר כהנא לשר הדתות נפל בתיקו 55-55

בתיקו של 55-55 נפל מינויו של סגן שר הדתות מתן כהנא לשר. בימינה זעמו על ח"כ עידית סילמן שהצביעה נגד, והחליטו להדיח אותה מתפקידה כיו"ר ועדת הבריאות

  • ח' סיון התשפ"ב
כהנא (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)כהנא (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מינויו של סגן השר מתן כהנא לשר – נפל בתיקו של 55-55, בעקבות החלטתה של ח"כ עידית סילמן להצביע נגד. בימינה זעמו, והחליטו להדיח אותה מתפקידה כיושבת-ראש ועדת הבריאות. ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ניר אורבך. שמעתי שאתה נדרש להדיח את עידית סילמן מתפקידה כיו"ר ועדת הבריאות. למען היושרה המינילית, רגע לפני תהיה הגון ותדיח את ח"כ ווליד טאהא מתפקידו כיו"ר ועדת הפנים".

עם זאת, בקואליציה מבינים כי הכרזה על סילמן כפורשת תביא לפירוק הממשלה באופן ודאי, שכן בכך תבין סילמן שאין לה מה להפסיד, ותחל להתנגד לכל הצעה של הממשלה. 

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב להחלטה של סילמן, כאשר צייץ בטוויטר: "סילמן, את אלופה!". ח"כ עמיחי שיקלי הגיב אף הוא בציוץ: "סילמן, אלופת עולם, ככה נראית מנהיגות".

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, אמר לאחר החלטתה של סילמן: "דווקא בעת מפלת מתן כהנא אני רוצה לציין את המשך המעשה האצילי של עידית סילמן שהצטרפה באומץ לב ובגבורה למחנה היהודי שעושה הכל על מנת לשמור על הזהות היהודית של המדינה. יישר כח עידית, חיזקי ואימצי, מעשה הגבורה שלך יירשם כאבן דרך במאבקנו לחיזוק ושימור הזהות היהודית של המדינה".

סגן השר כהנא עצמו הגיב ואמר כי זו רק "מכה קלה בכנף". עוד הגיב: "סילמן הוכיחה במעשייה כי אינה רואה את עצמה כחלק מסיעת ימינה - יהיה לזה השלכות".

אמש נחלה הקואליציה הפסד צורב, כאשר חוק תקנות יו"ש נפל ברוב של 58 מתנגדים, ביניהם שני חברים בקואליציה, לעומת 52 תומכים. ח"כ מאזן גנאיים מרע"מ הצביע נגד, וחברי הקואליציה זעמו. מהומה התעוררה כאשר ח"כ ניר אורבך התנפל עליו בצעקות, ומנגד חברי הרשימה המשותפת התייצבו להגן עליו. ח"כ אחמד טיבי צעק על אורבך "מה אתה מאיים עליו?". גם ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ הצביעה נגד. לעומתם, ח"כ עידית סילמן, שפיזרה לאורך היום רמזים כי תצביע נגד החוק, נעדרה מהמליאה בעת ההצבעה. גם יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס, שמתכנן צעדי ענישה כנגד ח"כ גנאיים, נעדר מהמליאה. חוק תקנות יו"ש יעלה להצבעה שוב בעוד שבועיים.

תגיות:קואליציהמתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה