הרבנית חגית שירה

מזל תאומים: מי ישלוט על חודש סיון?

הקליפה מציעה לך להשיג מהר ובקלות תענוגות, היא חיצונית ונוצצת אבל סוגרת לך את העיניים ואוטמת לך את הלב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ביום שלישי הקרוב יחול בעזרת השם ראש חודש סיון, שמזלו הוא תאומים. באלו תאומים מדובר?

יעקב ועשיו, אומרים חז"ל שעוד ברחם אמם רבו על עולמות. והפשרה הייתה כזו: יעקב לקח את חודשים ניסן ואייר, שהם ימים טובים לישראל. בחודשים האביביים האלה אנחנו חוגגים בקדושה את פסח ראשון ופסח שני. עשיו לקח את תמוז ואב, שהם חודשי החורבן החמים, ובאמצע, באמצע נשאר סיון. בין ניסן-אייר לתמוז-אב עומד סיון... וסיון, למי הוא שייך, ליעקב או לעשיו? הוא שייך לשניהם! וזו אחת הסיבות שמזלו הוא תאומים. הוא של התאומים, של שניהם יחד. לכן, כאשר רצה הקדוש ברוך הוא לתת את התורה בחודש הזה, הוא נתן לשניהם את הזכות לבחור בה. הוא הציע את התורה לאומות העולם, אבל הם לא בחרו בה. עשיו לא בחר בה! עם ישראל בחר בה. עם ישראל, בני יעקב, המובחר באבות, הם בחרו בה. הם שאמרו "נעשה ונשמע".

החודש הזה לעולם יהיה של התאומים, יעקב ועשיו גם יחד, אבל, אין שני מלכים יכולים למלוך תחת כתר אחד. אז מי מהם ישלוט, יעקב או עשיו? זה תלוי בנו! אם השנה נבחר בתורה מחדש, אם נאמר ברצון "נעשה ונשמע", אנחנו נקבל את החודש הזה שיהיה לנו לימים טובים, ומזלנו גובר. ואם חלילה לא נבחר בה מאהבה, לא נרצה בה באש להבה, עשיו ישלוט, חלילה. וזה מתחבר נפלא למילים בפרשתנו: שאו את ראש כל עדת בני ישראל... (במדבר א', ב'). למילה "שאו" יש שתי משמעויות, האחת טובה והאחת רעה... "שאו" זו הרמת ראש וגדולה, ו"שאו" לשון הסרת ראש חלילה, כמו שאמר יוסף לשר האופים: "ישא פרעה את ראשך מעליך"...

אומר ה': "שאו את ראש" – אני רוצה שיהיה לכם, בנים שלי, ראש על כל האומות. וכשם שאני מתנשא לכל לראש – כך אני אשא וארים את ראשכם על כל הגויים – אבל זה רק אם תבחרו בי ובתורתי! אם חלילה לא תבחרו בי, יהיה ראשכם נמוך, תוסר גאוותכם ותהיו מסורים בידי אויבכם, חלילה.

כל אחת מאיתנו רוצה ראש מורם, זקוף, גבוה. להצליח, לנצח... זה תלוי בך, בבחירה שלך!

זכרי, הרצון הפנימי האמיתי שלך הוא היעקב שבך. אם תבחרי בו, תזכי לעלות, תזכי לחיי רוחניות ונחת, תרוויחי חיבור עם הנכון והטוב, ועולמך יהיה פנימי ועשיר. העשיו שבך הוא החשק, הוא כל מה שנוצץ וקל ויפה. קל ויפה - אותיותקליפה. הקליפה מציעה לך להשיג מהר ובקלות תענוגות, היא חיצוניות, נוצצת, חסרת טעם, מפתה וזמינה, אבל סוגרת לך את העיניים ואוטמת לך את הלב.

חודש טוב ובחירה בטוב.

תגיות:הרבנית חגית שירהחודש סיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה