יהודה אייזיקוביץ

אסור להתבלבל בדרך לממשלת הימין-דתיים-חרדים

הברית הפוליטית בין מפלגות הימין למפלגות הדתיות והחרדיות מבוססת על רצון משותף לחיות במדינה בעלת זהות יהודית מובהקת, אך בדרך להגשמת המטרה צריך לנקוט בזהירות מרבית. יהודה אייזיקוביץ בטור חדש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ימים סוערים עוברים עלינו בזירה הפוליטית, והם יגיעו לקיצם בעזרת השם ביום שתוקם כאן ממשלת ימין-דתיים-חרדים יציבה. עד אז, כלל נציגי המפלגות שמייצגות את דעת הרוב היהודי בישראל והפעילים הנמרצים ימשיכו במלחמת החורמה עד לכיבוש היעד.

מעולם לא הייתה מלחמה כזאת בישראל: בזירה הפוליטית, חברי הכנסת מהאופוזיציה נמנעים באופן גורף מהשתתפות בוועדות הכנסת ודוחים בעקביות את התופינים השונים שמוצעים להם תמורת תמיכה בקואליציה. בזירה התקשורתית הממוסדת וברשתות החברתיות, פועלים דוברים וכותבים מושחזים שלא נותנים מנוח ומערערים ללא הרף את הלגיטימיות של ממשלת הכלאיים הנוכחית. מתחת לביתם של חברי הממשלה נערכות ללא הפסקה משמרות מחאה והפגנות בקריאה לפרק את הממשלה. ואכן, כל הפעולות הללו עושות את מלאכתן ומערערות את חברי הממשלה, והיא הולכת ומתפרקת לאיטה. את הממשלה במצבה הנוכחי ניתן לדמות לטנק שאיבד את זחליו; הוא אומנם עוד יכול לירות פגזים, אך הנשק הולך ואוזל והוא אינו יכול להתקדם כבר לשום מקום. ככל שיימשך הלחץ, זהו רק עניין של זמן קצר עד שחברי הממשלה ינטשו אותה סופית.

עצם הקמתה של הממשלה ופעולותיה בהמשך הבהירו היטב לכל אזרח בישראל שאל לנו להתרשם מחזותם החיצונית או מהצהרותיהם של פוליטיקאים. בדיעבד התברר כי אנשי ימין על פי הגדרתם יכולים לפתע לחבור לתומכי טרור, ושמרנים באורח חייהם יכולים לעשות יד אחד עם פרוגרסיביים לקידום האג'נדה המטורללת שלהם. למרבה הצער, התגלה גם כי חובשי כיפה יכולים לפעול במצח נחושה נגד היהדות.

מצד שני, לראשונה שמענו דוברים שאינם בעלי חזות דתית מטעם מפלגת הליכוד נושאים דברים נכוחים על חשיבות החיבור למסורת היהודית, נואמים בלהט על חשיבות לימוד התורה ומגינים על לומדיה.

השנה החולפת זיקקה בנו את ההבנה שעל מנת שנצליח להתנהל לאורך זמן על פי תפיסת העולם הנכונה, חובה עלינו לבסס היטב ולרענן כל הזמן את הערכים עליהם מושתתים חיינו כיהודים. בשל כך, גם כעת – בצל המלחמה המשותפת לקשת כל כך רחבה בציבור היהודי – חשוב שכל אחד יזכור לאן הוא שייך, מה הוא נדרש לעשות וממה להימנע. אסור שבסערת הקרב הגבולות ייטשטשו, ובשל אחוות הלוחמים המחיצות ייפלו. צריך לזכור שלכל מפלגה ששותפה במערכה על הצביון היהודי של מדינת ישראל יש מאפיינים משלה, וכי חבריה לא תמיד מנהלים אורח חיים שעולה בקנה אחד עם ההלכה. אי אפשר להתעלם מכך שיש ביניהם כאלה שכלל אינם מקפידים על שמירת ההלכה וקיום המצוות.

הדבר בולט, בין היתר, באירועים ציבוריים – בהפגנות, בעצרות או במפגשים שונים בהם יש אווירה מתעתעת כאילו כולנו בסירה אחת, ובלהט הרוחות צעירים נסחפים למעשי אלימות וגורמים נזקים לחפים מפשע. כמו כן, הקרבה הלא-רצויה שנוצרת בין דתיים ושאינם דתיים יוצרת לעתים סיטואציות המנוגדות להלכה, מעשים שהינם רחוקים ומרחיקים מהמטרה הראויה אליה אנו שואפים.

אל לנו לשכוח, כי המלחמה על צביון המדינה לא תסתיים רק בהחלפת הממשלה. היא מתנהלת בחזיתות רבות ותתנהל עוד זמן רב. הניצחון יושג רק כאשר הציבור היהודי ישוב ויתחבר באופן מלא למסורת ישראל. כדי להתמיד במלחמת המצווה הזאת ולהצליח בה מבלי ליפול בדרך, כפי שקרה לחבריה הדתיים של הממשלה הנוכחית, חובה עלינו להקפיד לזכור כל הזמן את הערכים עליהם מושתתים חיינו כיהודים, ולשמש דוגמה אישית כיצד נראה ומתנהג יהודי שומר תורה ומצוות.

תגיות:הפגנותמפלגותיהודה אייזיקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה