חדשות בארץ

"הממשלה גוססת": מו"מ בין הליכוד לתקווה חדשה

דיווחים על כך שהליכוד מקיים מגעים עם תקווה חדשה, על מנת להקים ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית. שתי המפלגות מכחישות

  • ב' סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יעקב אטרקצ'י, מקורבו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, מנהל מגעים עם שר המשפטים גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה – כך דווח הבוקר (רביעי) ב'ידיעות אחרונות'.

על פי הדיווח, מטרת המגעים הינה לבדוק אפשרות של הקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. בשל כך הורו בליכוד לחברי הסיעה להפחית את המתקפות על סער.

עוד עולה מהדיווח, כי המגעים בין אטרקצ'י וסער עוסקים באפשרות לתמוך בהקמת ממשלה עם הליכוד בראשות נתניהו, כאשר גם השר זאב אלקין שותף לשיחות.

במסגרת השיחות בין הצדדים, הליכוד מציע לתקווה חדשה תפקידים בכירים בממשלה הבאה, כמו תיק החוץ לסער עצמו.

מהליכוד ותקווה חדשה הכחישו את הדיווחים, וציינו שלא מתקיים מו"מ בין המפלגות.

כזכור, שר המשפטים גדעון סער שיגר אתמול איום גלוי לסיעת רע"מ, וציין כי הקואליציה תתפרק אם לא יעבור בשבוע הבא החוק שיחיל את החוק הישראלי הפלילי על תושבי יו"ש. בראיון לכאן רשת ב' אמר סער כי "השבוע הבא יהיה מבחן אם הקואליציה רוצה להתקיים או לא רוצה להתקיים. ההצבעה הזאת תראה את זה".

בשל המשבר בממשלה, ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים היום דיון עם פורום ראשי מפלגות הקואליציה בלשכתו בירושלים.

ח"כ יצחק פינדרוס העניק אמש ראיון לרדיו 'קול חי', והגדיר את הממשלה כ"גוססת אחרי אירוע מוחי". לדבריו, "עקב האכילס שלהם זה שהם שמונה מפלגות מנוגדות וחלוקות, וכל יום נותנים משהו לאחת מהם. כל פעם הממשלה מגייסת מישהו אחר וזה כוח ההישרדות שלה. היה לחץ פנים ליכודי מאוד חזק בעניין ממדים ללימודים, אם לא היינו תומכים זה היה עוזר לממשלה ליפול".

"אנחנו בסיטואציה שהממשלה גוססת, הם כבר אחרי מוות מוחי, ובגלל זה צריך לעזור לה לסיים. הם לא מצליחים להעביר היום כלום בלעדינו", הוסיף פינדרוס. "אנחנו נצליח בע"ה לשלוח את הממשלה הזו לפח האשפה של ההיסטוריה. אני מזכיר שהממשלה הזו עוד אין לה שנה. היא לא הצליחה להעביר אף אחת מגזירותיה".

פינדרוס התייחס בחיוב לאפשרות של הקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית. "ברור שאנחנו חושבים שכשיש כנסת שיש בה מספר כל כך גבוה של ח"כים שנמצאים פחות או יותר באותה עמדה פוליטית, צריכים לעשות הכל להקים ממשלה בכנסת הזו. אם יזיזו את הנושאים האישיים הצידה יהיה פיתרון", סיים פינדרוס את דבריו.

תגיות:ליכודממשלהתקווה חדשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה