חדשות בארץ

הצבא והמתיישבים נגד צעדת שלום עכשיו לחומש: אל תגיעו לפה

מפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס, הודיע ל"שלום עכשיו" כי לא יאפשר לקיים את הצעדה לחומש. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "פרובוקציה ממוחזרת של משרדי יחסי ציבור"

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

בזמן שחלקים בקואליציה מנסים למצוא פתרון שימנע או יעכב את פינוי חומש, מהלך שאם יקרה יביא בוודאות לפירוק הממשלה, ארגוני השמאל מנסים להפעיל לחץ על מנת להביא לפינוי הישיבה הנמצאת במקום.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, הודיע בצהריים (חמישי) לתנועת השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" כי לא יאפשר לקיים בשבת הקרובה את הצעדה שתכננו פעיליה לערוך, יחד עם ארגוני שמאל אחרים, לעבר הישיבה בחומש.

במענה לפניית התנועה נמסר מטעם אלוף הפיקוד כי עקב חוק ההתנתקות לא יתאפשר לקיים את הצעדה: "הצעדה המתוכננת על ידכם אסורה על פי דין".

ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, תקף את כוונת "שלום עכשיו" ואמר כי "כל בר דעת מבין שמדובר בפרובוקציה זולה, ואגב גם ממוחזרת, של משרד יחסי ציבור שצריך להתרענן כי כבר היה סיפור דומה בשומרון לפני כמה זמן".

בהמשך דבריו הסביר דגן את החשיבות האסטרטגית והביטחונית שיש למדינת ישראל בזכות הנוכחות היהודית במקום: "בניגוד לגוש קטיף, שבגירוש הנוראי שהיה שם צה"ל יצא החוצה ונוצר גבול ואנחנו חוטפים טילים בכל הארץ, הסיבה היחידה שאין טילים מצפון השומרון והמרכז לא הפך ל'עוטף השומרון' היא כי צה"ל נשאר שם. לא היה שום היגיון בעקירה כשנשארת שליטה מלאה של מדינת ישראל".

"אם הממשלה הזו, לראשונה בתולדות המדינה, לא רק שלא תחזק את ההתיישבות אחרי רצח אלא גם תיתן פרס לטרור ותפנה את המאחז – היא תיפול. מלכתחילה היא צריכה להתחלף, אבל ממשלה שנותנת פרס לטרור ורוצה להרוס אחרי פיגוע, כמסר שמעודד חלילה עוד פיגועים ברחבי המדינה, אין לה זכות קיום. אני דורש מהממשלה, שזה בהחלט בידיה, לא רק שלא לפנות את המקום – אלא לאשר אותו", דברי דגן.

כך או כך, במערכת הפוליטית קיימת דריכות רבה לקראת הלילה בחצות, המועד בו שר הביטחון בני גנץ אמור להגיש לבג"ץ את תשובתו לגבי פינוי חומש.

בחדשות 12 פורסמה טיוטת התשובה שתועבר לבית המשפט בשמו של גנץ, בה מציינת המדינה כי המבנים בחומש יפונו – אך לא נוקבת במועד. העמדה הזו מאפשרת לגנץ גמישות נוכח המצב הפוליטי והסדקים בקואליציה.

בתשובת המדינה נכתב, כי בחומש מתבצעות פעולות אכיפה נחושות נגד כל בנייה חדשה או הפרת סדר באזור. עוד מצוין שישנה נוכחות ביטחונית קבועה במקום, ולכן בנסיבות האלה אופי ועיתוי פעולות האכיפה ייקבעו בהתאם להערכות מצב שמקיים ויקיים שר הביטחון.

עוד נכתב כי שר הביטחון לא מאפשר כל בנייה חדשה או הפרות סדר במרחב, וכי מעבר לאוהלים שבהם פועלת הישיבה בחומש לא מתאפשרת בניית קבע במקום.

אם עמדת המדינה תתקבל בבג"ץ, שר הביטחון צפוי לדחות את הפינוי למשך זמן מה כדי לא לגרום לזעזועים בקואליציה.

תגיות:חומששלום עכשיויוסי דגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה