חדשות בארץ

דני דנון: "למדתי להיות יהודי גאה, לא להסתיר את היהדות שלי"

שגריר ישראל באו"ם לשעבר, דני דנון: "הניצחון מתחיל באמונה בזהותנו היהודית. כשאנחנו מביאים את המסורת היהודית לעולם - הוא מכבד זאת"

  • כ"ג אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

דני דנון, שגריר ישראל לשעבר באו"ם, הצביע על אחד הלקחים המרכזיים שלו מכהונתו באו"ם: "למדתי להיות יהודי גאה, לא להסתיר את היהדות שלי. כשדיברתי במועצת הביטחון שמתי כיפה על הראש וקראתי מהתנ"ך. עמיתיי בירושלים ושר החוץ אמרו לי 'דני, מה אתה עושה? אתם יודעים שזו מועצת הביטחון.' אמרתי להם, 'בדיוק'. אנחנו מדברים קודם כל על זכותנו על הארץ לאור התנ"ך ואחר כך על החוק הבינלאומי. כשאנחנו מביאים את המסורת היהודית לעולם - הוא מכבד זאת".

דנון חגג כמעט כל חג יהודי יחד עם שגרירים באו"ם. "זה נתן לי הרבה כוח והביא הערכה רבה למשלחת הישראלית".

את הדברים אמר השגריר לשעבר בראיון ל-CBS NEWS בכנס ירושלים של ערוץ 7 בניו יורק. הוא נשאל על הגינויים של העולם לאחר האירוע בו מתה העיתונאית שירין אבו עקלה מרשת אל-ג'זירה וענה: "לא הופתעתי, אבל אני רוצה לשתף אתכם שיש את מרחב האו"ם הציבורי ומרחב האו"ם הפרטי. בפומבי, השגרירים הוציאו ההצהרות והאשמות מגוחכות, אבל באופן פרטי הם מעריצים אותנו ורוצים להתקרב אלינו. האתגר העיקרי שלנו הוא לסגור את הפער בין האו"ם הציבורי לאו"ם הפרטי".

דנון ציין שישראל צריכה להרים ראש במאבק באנטישמיות. "אנחנו עם הנצח", הזכיר. "לא לפחד מאנטישמיות. כשאתה מסתכל על ההיסטוריה של העם היהודי תמיד היה מישהו נגדנו, והיום רק השמות שונים. כשיש לנו את הכוח הפנימי אנחנו יכולים להתקדם וזה מה שעשיתי באו"ם. הבאתי לאו"ם אלפי סטודנטים יהודים כדי להילחם באנטישמיות וב-BDS מתוך העצרת הכללית".

עוד אמר דנון כי יש לשנות את השיח, ולהרים ראש גם מול ארצות הברית. "אנחנו חוששים לשנות את השיח", טען, "לדוגמה, כשמזכיר המדינה אנתוני בלינקן הגיע לישראל לפני חודש הרמדאן, הוא דיבר לצד ראש הממשלה נפתלי בנט ואמר לו 'אני מקווה שתשלוט באלימות המתנחלים'. ציפיתי שראש הממשלה שלנו יעצור אותו ויגיד לו, 'אדוני המזכיר, עם כל הכבוד, הבעיה שלפנינו היא לא אלימות מתנחלים, הבעיה היא הסתה ערבית בהר הבית'. הוא לא עשה את זה ואחר כך הגיע גל טרור והתנהלות ערבית אלימה במשך חודש בהר הבית. אנחנו צריכים להרים ראש גם מול בעלי בריתנו הגדולים ביותר".

על השנאה בעולם כלפי ישראל אומר דנון כי זו לא תיעלם ותישאר גם בטווח הארוך. "אפשר לנצח אם אנחנו קודם כל מאמינים בזהות היהודית שלנו, לא מנסים להחביא אותה. בנוסף, להביא לישראל. התחלתי במהלך של הבאת עשרות שגרירים לישראל, זה מצליח ועובד ומשנה את הדעה שלהם. זו הדרך הטובה ביותר, פשוט להכיר את ישראל לאנשים", סיים השגריר לשעבר את דבריו.

תגיות:דני דנוןהאו"םמועצת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה