חדשות בארץ

מה השיב עומרי כספי כשנשאל על התחזקותו הרוחנית?

עומרי כספי התפעל: "מאוד אוהב את אנשי חב"ד, אלה אנשים מדהימים. לא מכיר שום ארגון כזה, שנמצא בכל מקום בעולם ולמרות שהרבי נפטר לפני כמעט 30 שנה, הם עדיין מעניקים אהבה"

  • כ"א אייר התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

עומרי כספי, הישראלי הראשון שהפך לשחקןNBA , העניק ראיון נרחב ל'ידיעות אחרונות'. בראיון תיאר את תהליך ההתחזקות שהוא עובר בשנים האחרונות, וכן הרחיב את הדיבור על דעותיו הפוליטיות שלו.

"שואלים אותי על זה כבר שנים", אמר כספי. "כאילו כן, אתה יודע. מה זה התחזקתי? אני נהנה, הולך לבית חב"ד ליד הבית. הייתי בציון של הרבי מלובביץ'".

"מאוד אוהב את אנשי חב"ד, אלה אנשים מדהימים", התפעל כספי. "לא מכיר שום ארגון כזה, שנמצא בכל מקום בעולם ולמרות שהרבי נפטר לפני כמעט 30 שנה, הם עדיין מעניקים אהבה".

כספי הרחיב: "הייתי במינסוטה בערב פסח אחד, מינוס 30 מעלות, בא אליי חב"דניק למלון עם מצות ויין ואמר לי, 'תאכל, שיהיה לך בחדר'. זה משהו מדהים. גם באוקראינה, הם היו האחרונים לעזוב. אתה רואה מקומות עם מאה ילדים יהודים יתומים, חושב לעצמך, 'מי דואג להם?' אז הם, הם מלמדים ומאכילים אותם, אין דברים כאלה".

כספי התייחס לממשלתו של בנט: "יש כאן ממשלה שמאלנית, שיושבות בה העבודה, מרצ ומפלגה ערבית. גנץ ימין? אהבתי אותו בעבר אבל קשה לי איתו. הוא הזמין לבית שלו אדם כמו אבו־מאזן, שצריך להיות מוקצה בציבוריות הישראלית אחרי שהוא אומר שלא הייתה שואה. אדם כזה, מבחינתי, לא יכול לשבת בבית של פוליטיקאי במדינת ישראל. לא מארחים אותו".

"יש דברים שאני מזדהה בהם גם עם לפיד, כמו כלכלה חופשית, וגם עם גנץ", הוסיף כספי. "באותה מידה, אני חושב שביבי עשה טעויות, אבל יש דברים שאני לא מוכן לקבל. לא מוכן שח"כ אבתיסאם מרעאנה תשב בוועדת חוץ וביטחון, כשעם ביבי לא יושבים בממשלה. לא מוכן שתגיד לי שאתה מפיל ממשלה על כתבי האישום של נתניהו - למרות שיש את זכות החפות, שמגיעה לכל אדם - אבל בסוף אתה יושב עם מנסור עבאס שגרוע יותר מאחמד טיבי. טיבי לפחות אומר מה שהוא חושב, אבל עבאס משקר לנו בפנים ואנחנו הולכים איתו. את זה קשה לי לקבל. התנועה האיסלאמית מבחינתי מורכבת מתומכי טרור, אני לא מאמין לעבאס בכלום. אז לשבת עם תומכי טרור? אני לוקח את זה מאוד קשה", הוסיף.

"אני חושב שצריכה להיות ענישה הרבה יותר חזקה במדינה כלפי מחבלים", הדגיש כספי. "לא מוכן לקבל את זה שתפסו את החבר'ה שעשו פיגוע באלעד ושיספו בני אדם עם גרזן בראש, ועוד חמש שנים הם ישוחררו באיזו עסקה, ועד אז יראו טלוויזיה בכיף שלהם".

"המשפחות שלהם לא צריכות לחיות במדינה", תקף כספי את מדיניות ההכלה של הטרור. "צריך להרוס להן את הבית ולהגלות אותן, לשים אותן בעזה, פשוט מאוד. זה עניין של צדק ושל כבוד. זו לא פוליטיקה. תראה כמה יתומים חדשים יש כאן, איפה צדקת הדרך שלנו? בן אדם דפק לאדם אחר גרזן בראש, זה קשור לפוליטיקה? אגב, גם בפיגוע שהיה בבאר־שבע - התברר שהמחבל היה פעיל דאעש, ישב שנתיים בכלא ושיחררו אותו לפני הזמן. יש דברים כאלה? זה אדם שלא צריך לראות אור יום. הוא היה צריך לשבת 70 שנה בכלא".

תגיות:עומרי כספיחב"דהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה