הרבנית חגית שירה

גם כשהולכים לצדיק, המטרה היא להתקרב לה'

שנה עברה מאז אסון מירון הנורא. אבל ההתחזקות שלנו, אנחנו עדיין זקוקים לה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה גדול הוא התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי...

כמה גדול הוא היום, יום ל"ג בעומר. ובאמת שהיינו צריכים לטפס על הברכיים את ההר הזה. אמר הרב דוד קרויס ז"ל לילדיו, המטפסים עמו במעלה ההר: רק מפני כבוד הבריות אנחנו לא מטפסים על הברכיים, אבל תדעו, ההר הזה קדוש! זו אדמת קודש. ולפחות ננשק את הארץ... והרב דוד, לתדהמתם של ילדיו, רכן על הרצפה ונישק את האדמה באהבה.

ילדיו לא היו רגילים למראות שכאלה. אביהם הרי עדין כל כך, שתקן, וודאי שלא מתכופף בחוצות ומנשק את האדמה. הפעם זה היה שונה, הם הרגישו, וכשהגיעו למקום ההדלקה, הביט בהם ואמר: "מיר גייען טאנצן א קאדאטשקע פאר רבי שמעון'" (הולכים אנו לצאת בריקוד "קדצ'קע" לכבוד רבי שמעון). הילדים היו המומים כשהושיב אותם במקום גבוה, ואמר: תחכו לי שתי דקות, אל תזוזו, אני נכנס דקה למערה וחוזר.

רבי דוד נדחק בין ההמון בריקוד סוער יחד עם רבי שמעון בר יוחאי, היישר אל היכלות קודש גבוהים ונשגבים.

ועל ההר, במקום גבוה, מחכים הילדים...

זהו סיפור אחד מתוך ארבעים וחמישה. ארבעים וחמישה קדושים, שכל אחד ואחד מהם היה מלאך ממש. הקדוש ברוך הוא ריכז את כל הטוהר הזה למקום אחד, וקטף לו זר של שושנים...

* * *

"אני מלאה הלכתי וריקם השיבני ה'" (רות). מלאה כל כך הלכתי למירון, באהבה, בהתרגשות... וריקה חזרתי. מרוקנת כל כך, כאובה, ישבתי מול החלון עד הבוקר וראיתי את מירון שלי, מנוקדת כולה באדום של כוחות הצלה, אמבולנסים, משטרות, מסוקים בלי סוף. צבטתי את עצמי, זה אמיתי?

* * *

שנה עברה! שנה!

בינתיים פרצה מלחמה, גם אומן התרוקנה, רבי חיים קנייבסקי גדול הדור גם הוא עזב אותנו... ואני רוצה להתחבר לדבריו של רבי חיים קנייבסקי זצ"ל. שאלו אותו, למה זה קרה? והוא ענה: "זו גזירת שמיים, ואין אתנו יודע חשבונות שמיים".

בנו שאל אותו: "מה צריך לתקן?". הוא ענה: "להתחזק בתורה ובהתמדת התורה". בנו העיד, כי הוא חזר על המשפט הזה שוב ושוב, ואז אמר: "נשים צריכות להתחזק בצניעות". והוא הוסיף: "לא מקפידים מספיק בהלכות נטילת ידיים לסעודה בכל פרטיה ודקדוקיה. ושצריך להתחזק בכוונה בברכות. להרגיש קרבת אלוקים!".

להרגיש קרבת אלוקים, אמר רבי חיים זצ"ל בסיום דבריו, ואני הקטנה מרגישה שזה העיקר. אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים, אין לנו מושג, אבל אנחנו צריכים להבין דבר אחד – רק השם! השם רוצה שגם כשהולכים לצדיק - נזכור שהמטרה היא להתקרב להשם, וגם כשלא הולכים אפשר להתקרב להשם.

"אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים" נאמר על ימות המשיח, וזה בדיוק זה.

זכות התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי תגן בעדנו, ונזכה בקרוב לגאולה.

תגיות:הרבנית חגית שירהרשב"יאסון מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה