חדשות בארץ

מאסר עולם למחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד

המחבל ח'ליל דויכאת, שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד בפיגוע דקירה בפתח תקווה, נידון למאסר עולם. בנוסף, הוא ישלם פיצוי של 258 אלף שקלים למשפחתו של הרב אוחיון

זירת הפיגוע, אוגוסט 2020 (צילום: דוברות המשטרה)זירת הפיגוע, אוגוסט 2020 (צילום: דוברות המשטרה)
אא

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) מאסר עולם על המחבל ח'ליל דויכאת, שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד באוגוסט 2020 בפיגוע דקירה בפתח תקווה. המחבל הורשע בנובמבר 2021, על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, ברצח בנסיבות מחמירות. שלושת שופטי ההרכב קיבלו את עמדת הפרקליטות, וקבעו כי בנוסף למאסר העולם שהושת עליו יפצה המחבל את משפחתו של הרב אוחיון ב-258 אלף שקלים - הפיצוי המקסימלי האפשרי בחוק.

הרב אוחיון, בן 39 במותו, השתייך לחסידות ברסלב. ב-26 באוגוסט 2020 הוא חזר מלימודיו בכולל, כאשר סמוך לצומת סגולה דקר אותו המחבל בפלג גופו העליון ופצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים בילינסון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

על פי כתב האישום, המחבל, תושב הכפר רוג'ייב שבאזור שכם, עבד כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה. ביום הפיגוע הוא לקח סכין בעלת להב באורך 14 ס"מ, שהייתה דרך קבע במטבח אתר הבנייה, והחליט להמית באמצעותה אזרח או חייל יהודים. לדבריו, עשה זאת "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל-אקצא ואללה".

תיעוד בריחת המחבל מהזירה (וידיאו: חברת נתיבי ישראל)

המחבל יצא מאתר הבנייה וצעד רגלית לצומת, שם חיפש במשך כשעה אחר קורבן והזדמנות מתאימים לביצוע הפיגוע. כאשר הבחין ברב אוחיון הי"ד, שצעד מולו ברחוב, "שלף את הסכין מכיס מכנסיו, ודקר את המנוח שלוש דקירות עמוקות בחזהו". הרב אוחיון קרא לעזרה והתמוטט. עובר אורח שהבחין במתרחש ניסה להבריח את המחבל. רק אז הניח המחבל לקורבנו, שכבר היה במצב אנוש, החזיר את הסכין המגואלת בדם לכיס מכנסיו והחל להתרחק בהליכה מהמקום.

בכתב האישום צוין, כי המחבל שקל אפשרות לדקור באופן דומה גם יהודים נוספים. כוחות הביטחון שהוזעקו לאזור איתרו אותו כעבור זמן קצר והשתלטו עליו. עוד נכתב, כי המחבל ביצע את מעשה הטרור "מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור".

בתגובה לגזר הדין, נמסר מהפרקליטות: "בימים מתוחים אלה, יש בגזר הדין שניתן היום מסר. ראשית, מסר לכל מי שבוחר בדרך הטרור ויידע שבית המשפט לא יעשה עמו חסד. שנית, מסר לכל אזרח במדינת ישראל שיידע כי מערכת אכיפת החוק, והפרקליטות כחלק ממנה, ימשיכו במאבק הבלתי מתפשר באלימות ובטרור. הרב אוחיון נרצח בנסיבות מחמירות, וטוב עשה בית המשפט שקיבל את עמדת הפרקליטות והטיל על רוצחו גם עונש מאסר עולם וגם את הפיצוי הכספי המקסימלי בחוק. אין כמובן בשני אלו משום תחושת הקלה, אבל ישנה תקווה שתהיה בכך נחמה ולו הקטנה ביותר עבור משפחת אוחיון. אנחנו שבים ומשתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

תגיות:טרורהרב שי אוחיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה