חדשות בארץ

הותר לפרסום: מחבל תומך דאעש רצח את בני הזוג כדורי הי"ד

המשטרה והשב"כ חשפו כי רצח בני הזוג תמר ויהודה כדורי ב-2019 בירושלים בוצע על ידי מחבל תושב חברון המזוהה עם ארגון דאעש. יום קודם לכן הוא ניסה לרצוח בשכונה נערה יהודייה, ובחודש שעבר רצח שני אזרחים ממולדובה בשכונת ארנונה בעיר

זירת הפיגוע בחודש שעבר בשכונת ארנונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)זירת הפיגוע בחודש שעבר בשכונת ארנונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אא

המשטרה והשב"כ הודיעו היום (חמישי) כי פענחו את הרצח של יהודה ותמר כדורי הי"ד לפני כשלוש שנים. הרוצח הינו מחבל פלסטיני המזוהה עם ארגון דאעש, והוא אחראי גם למעשה רצח של אזרח מולדובי ולניסיון רצח נוסף ממניע לאומני. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

הרצח המזעזע של בני הזוג כדורי בביתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים התרחש בינואר 2019. מאז ועד לאחרונה, בוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה ושימוש בכל האמצעים על מנת לפענח את המקרה. יום קודם לכן התרחש בשכונה מקרה נוסף של ניסיון לרצח של הנערה הדר בצלאל באמצעות סכין, שגרם לפציעתה, ובעקבותיו נפתחה חקירה.

ההתפתחות בחקירה אירעה לאחר בחודש שעבר נרצח בדירת מגורים בשכונת ארנונה בבירה איוון טרנובסקי, אזרח מולדובה שעבד כפועל בניין, ונפצע אזרח מולדובי נוסף שהיה עמו. מספר שעות לאחר מכן עצרו שוטרי מג"ב בצפון ירושלים את וסים א-סעיד, תושב חברון בן 34, ששהה בישראל שלא כחוק וניסה לחצות את גדר ההפרדה. ברשותו נתפסה סכין. הוא הועבר לחקירת שב"כ בשל היותו מזוהה עם ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ובשל חשד למעורבותו בפעילות טרור ובכוונה לביצוע פיגוע. הוא נעצר ארבעה ימים בלבד לאחר ששוחרר ממעצר מנהלי של למעלה משנתיים, בשל מעורבותו בפעילות טרור שאינה נוגעת למעשי הרצח וניסיון הרצח המפורטים.

במהלך החקירה המשותפת שנוהלה בשבועות האחרונים במשטרה ובשב"כ, עלה החשד שא-סעיד קשור לרצח של טרנובסקי ולפציעתו של אדם נוסף בדירת המגורים בירושלים. בחקירה נאספו ממצאים וראיות הקושרות את המחבל לביצוע המעשה על רקע לאומני.

במסגרת פעולות חקירה נוספות שבוצעו, עלה בחקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים כי במהלך ינואר 2019 רצח א-סעיד את בני הזוג תמר ויהודה כדורי הי"ד בפיגוע דקירה בביתם בירושלים. עוד עלה כי יום קודם לכן הוא ניסה לדקור נערה נוספת באותו אזור וגרם לפציעתה, זאת גם כן על רקע לאומני.

בין השנים 2018-2015 נאסר א-סעיד בשל פעילות בתשתית של ארגון המדינה האסלאמית שתכננה לבצע פיגועי איכות כנגד מטרות ישראליות. לאחר שחרורו מהכלא בישראל, הוא נעצר ברשות הפלסטינית למשך מספר חודשים. בינואר 2019, מספר ימים לאחר שחרורו מהמעצר ברשות ולאחר שרצח את בני הזוג כדורי, הוא נעצר שוב על ידי כוחות הביטחון בישראל, וזאת ללא קשר לרצח. הוא הועמד לדין בגין הסתה וחברות בארגון עוין, ועם סיום תקופת המאסר הועבר למעצר מנהלי ארוך של כשנתיים וחצי ממנו שוחרר כאמור רק לאחרונה.

מחקירתו של המחבל עלה, כי פעילותו נבעה מתמיכתו באידיאולוגיה של ארגון המדינה האסלאמית אליו נשבע אמונים בעבר. היום הוגשה נגדו בבית המשפט הצהרת תובע, בדבר הכוונה להגיש נגדו בימים הקרובים כתב אישום.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר בתגובה לפענוח הרצח של תמר ויהודה כדורי הי"ד: "מברך את כוחות הביטחון על תפיסת המרצח הנתעב של תמר ויהודה כדורי הי"ד. התעלומה סביב הטבח המזעזע עוררה אי שקט, והיום אנחנו מעבירים את המסר לכל מחבל ומפגע שדמו בראשו. שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם".

תגיות:דאעשירושליםיהודה ותמר כדורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה