נטורופתיה ורפואה טבעית

כך כדאי לכם לאכול שקדים ואגוזים

איזה מין פרי מהווים השקדים והאגוזים, ואיך הכי כדאי לאכול אותם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אגוזים ושקדים הם פירות, אבל שונים מפירות אחרים. לכל פרי יש גרעין, ובדרך כלל איננו אוכלים את הגרעין, אלא את הפרי שמסביבו.

השקדים והאגוזים הם הגרעין עצמו, ומעצם היותו של השקד זרע, הוא מכיל כמות גדולה של מינרלים, חלבונים וחומצות שומן, כדי להצמיח את העץ.

הם בעצם הפוטנציאל לצמיחה, ולכן מכילים כמות גבוהה של חומרים מזינים.

השילוב של שקדים בתפריט היומי מומלץ כדי למנוע מחלות לב וכלי דם. הם יעזרו להעלות את רמות הכולסטרול הטוב HDL ולהוריד את הטריגליצרידים והכולסטרול הרע LDL. הם מקור טוב לוויטמין E, שנחשב לנוגד חמצון טוב ויעיל למניעה של מחלות ולבריאות העור בכלל.

העשרת התזונה היומית בשקדים תתרום לאיזון טוב יותר של רמות הסוכר בדם. שקדים עשירים בסידן, ולכן הם גם מזון מומלץ לשמירה על בריאות העצמות, מה שעשוי למנוע דלדול עצם.

שקדים הם מזון "פרה-ביוטיקה" - יש בהם רכיבים תזונתיים שבשילוב עם חיידקים ידידותיים – פרוביוטיקה - יעזרו לחיזוק מערכת העיכול ומערכת החיסון.

שקדים מכילים כמות שומן לא קטנה. לכן צריך להגביל את הכמות, וכמובן לאכול שקדים ואגוזים לא קלויים, בצורתם הטבעית, ומושרים במים.

למה מושרים?

השקדים, כאמור, הם הגרעין. כדי שהאנזימים המצויים בגרעין יהיו פעילים, יש צורך להשרותו במים. אחרי ההשריה גם החלבונים נעשים קלים יותר לפירוק על ידי הקיבה וזמינים יותר לעיכול, וכך הספיגה טובה יותר.

השקדים מכילים חומצה פיטית - זוהי חומצה שמעכבת ספיגה של מינרלים, במיוחד סידן, מגנזיום, ברזל ואבץ. ההשריה במים תעזור להוציא ולנטרל מהשקדים את החומצה הפיטית, וכך נקבל את הטוב מהשקדים בלי לפגוע ולעכב ספיגה של חומרים מזינים.

גם בישול או חימום מנטרלים את החומצה הפיטית, אך בחימום מאבדים חלק ניכר מהוויטמינים ומנוגדי החמצון שבשקדים. לכן השריה היא הדרך הטובה ביותר לצרוך שקדים ואגוזים מבלי לפגוע בערכים התזונתיים.

גרעיני דלעת, חמנייה, שקדים ואגוזים מכל סוג יכילו כמות רבה יותר של ויטמינים ונוגדי חמצון, והחלבון שלהם יהיה זמין יותר לספיגה אחרי השריה. וכמובן, השתדלו לקנות אותם טריים ככל האפשר.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:שקדיםאגוזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה