חדשות יהדות

בן 31 נמלט מאוקראינה, והדהים את המארחים: "רוצה לעבור ברית מילה"

קוסטה בן ה-31 נמלט מאוקראינה למולדובה. במהלך סעודת שבת חשף את חלומו: "רוצה לעבור ברית מילה"

  • ד' ניסן התשפ"ב
פליטים מאוקראינה (צילום: shutterstock)פליטים מאוקראינה (צילום: shutterstock)
אא

קוסטה, יהודי בן 31, התגורר עד פרוץ מלחמת רוסיה – אוקראינה בחרקוב, ועם פרוץ המלחמה נמלט למולדובה. הוא שוהה במתחם הקהילה היהודית בקישינב, יחד עם קבוצה גדולה של פליטים יהודים. קוסטה, המעוניין להגיע לארץ ישראל, נתקל בבעיות משפטיות שגורמות לו להתעכב במולדובה. הוא מסייע לקהילה המקומית ונוטל חלק משמעותי בפעילות הקליטה והסיוע לפליטים.

במהלך השבת האחרונה, בסעודת השבת, ביקש רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן, שכל אחד מהסועדים יספר על החלטה טובה, או על חלום שיש לו. כשהגיע תורו של קוסטה, הוא שיתף: "החלום שלי הוא לעבור ברית מילה", והנוכחים עצרו את נשמתם בתדהמה ובהערכה.

מיד במוצאי שבת החל הרב זלצמן להגשים את חלומו של קוסטה. ביום ראשון בבוקר, יחד עם רופא חרדי מקומי שגויס להתנדב בקהילה בחודש האחרון ומשמש גם כמוהל, נכנס קוסטה בבריתו של אברהם אבינו בבית הכנסת 'אגודת ישראל' של הקהילה היהודית של קישינב.

במהלך ברית המילה בחר קוסטה לעצמו שם יהודי: "נועם גרשון". "אני מרגיש שהצטרפתי מחדש לעם היהודי", אמר נועם גרשון לאחר שנימול. "זו סגירת מעגל מרגשת עבורי".

הרב פנחס זלצמן, רבה של מולדובה, אמר בהתרגשות: "בחודש האחרון, אנחנו יודעים הרבה רגעים של עצב וכאב גדולים. וזה היה ללא ספק אחד מרגעי השיא"

תגיות:ברית מילהפליטאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה