חדשות יהדות

מכה לכהנא: רבני ארה"ב תוקפים בחריפות את רפורמת הגיור

רבני ארה"ב במכתב חריף נגד רפורמת הגיור שמקדמים שר הדתות מתן כהנא: "הניסיון שלנו מוכיח שתהא זו התפתחות שלילית מאוד, שתיצור שתי קהילות נפרדות"

  • ד' ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראשי הארגונים המרכזיים של הציבור המודרן- אורתודוכס בארה"ב מפרסמים מכתב חריף נגד רפורמת הגיור שמקדם שר הדתות מתן כהנא. מדובר במכתב משותף של ראשי ארגוני ה-OU, RCA, YU והמזרחי שהתאגדו להצהרה משותפת נגד חוק הגיור, שפוגע באחד מיסודות היהדות.

כזכור, לפני שבועיים הגיע כהנא לארה"ב למסע בין הקהילות היהודיות, על מנת לקבל את תמיכתם של הרבנים. כעת מפרסמים הרבנים מכתב חריף נגד הרפורמה, ומעלים חשש כבד מכך שהיא תוביל להקמת ספרי יוחסין בישראל.

"ההצעה לפיזור סמכויות הגיור לבתי הדין הרבניים המקומיים תגרום לכך שסטנדרטים שונים - ואולי סותרים - של הגיור יינקטו במקומות שונים", כותבים רבני ארה"ב. "הדבר יגרום לכך שהמתגיירים בסטנדרטים מקלים יותר לא יתקבלו כיהודים על ידי אחרים, ויצרו שתי קהילות שאינן יכולות להינשא זו לזו, ובכך מחלקים את הישראלים עוד יותר".

"הניסיון שלנו מוכיח שחזרה להעדר סטנדרטים שקופים תהיה התפתחות שלילית מאוד עבור הקהילה הישראלית כולה, ובעיקר עבור המתגיירים הפוטנציאליים", מסבירים הרבנים.

רבני ארה"ב מתייחסים לחשיבותה של הרבנות הראשית במדינת ישראל ואף על היהדות הבינלאומית. "אנו רואים ברבנות ראשית יעילה מרכיב חשוב במדינת היהודים, הן בתוך ישראל והן בתפקידה ליהדות הבינלאומית", כותבים הרבנים, "אנו מבינים שהרבנות כמוסד טעון שיפור, אך אנו מודאגים מהבחירה להטמיע שינויים שעשויים לטפל בפגמים אלו על ידי השבתת המוסד".

עוד מציינים הרבנים כי "בהתחשב בעובדה שבכל מקרה הרפורמה (בכל צורה) לא תוכל לפתור את רוב הבעיה שקיימת, התועלת לא מצדיקה בעיות אלו שהרפורמה יוצרת".

מנכ"ל מרכז ליב"ה, אורן הניג, הגיב למכתבם של רבני ארה"ב: "רפורמת הגיור של כהנא מתרסקת לו בפרצוף. כהנא ניסה לעשות "הפרד ומשול" בין הרבנים בישראל ובתגובה התקיים כנס היסטורי שבו השתתפו למעלה מ-1000 רבנים שהכריזו מלחמה על מתווה הגיור. לאחר מכן כהנא טס לארה"ב כדי לקבל את תמיכת הרבנים שם - ובתגובה הוא קיבל הצהרה חריפה וחריגה נגד הרפורמה ההרסנית שלו. האמת נחשפה - אין לכהנא שום גיבוי רבני".

הסכנות הטמונות ברפורמת הגיור המקודמת על ידי השר לשירותי דת, מתן כהנא: "גיור נטול גיור". צפו:

(קרדיט: ארגון "חותם")

תגיות:מתן כהנארפורמת הגיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה