יהודה אייזיקוביץ

רק בישראל: רגישות מופלגת לאסלאם – מול זלזול מוחלט ביהדות

הרמדאן המוסלמי, שנפל השנה בחודש ניסן, חשף באופן בולט את ההתחשבות הרבה של המדינה ברגשות דתיים. ובלבד שמדובר במוסלמים

(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)
אא

בסרטון שהופץ השבוע ברשתות החברתיות, נראה שוטר ישראלי מנחה קבוצת יהודים כיצד לנהוג בהתחשבות כלפי מוסלמים בימים אלה של הרמדאן המוסלמי. "הם בצום", הסביר השוטר. בשל כך התבקשו הנוכחים להיות רגישים כלפי המוסלמים, ולא לאכול ולא לשתות להם מול הפנים.

הסרטון הזה מלמד, לכאורה, עד כמה לרשויות בישראל אכפת מהאזרחים ועד כמה הן מתחשבות ברגשותיהם הדתיים. על פניו, הסרטון הזה מעביר מסר חיובי וראוי לשבח הציבור.

אז זהו, שלא.

מתברר כי לשלטון בישראל יש יחס מאוד אדיב ומתחשב כלפי מוסלמים, אך היחס הפוך לחלוטין כאשר מדובר בצרכים וברגשות דתיים של מרבית הציבור היהודי במדינת ישראל.

הנה, לפני כשבוע שלח שר הבריאות ניצן הורוביץ מכתב למנהלי בתי החולים, בו ביקש מהם "לכבד את פסיקת בג"ץ" בנושא הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך ימי הפסח, ולמעשה להתיר להכניס מאכלי חמץ לשטח בתי החולים. בכך, מבלי למצמץ, מבקש שר הבריאות של מדינת ישראל היהודית לפגוע במרבית הציבור היהודי. זאת, אגב, בניגוד לחוקי המדינה ולסטטוס קוו.

זו לא סתם התעקשות של הרבנות למנוע הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח. הצורך לשמור על כשרותם לפסח של כלי האוכל בבתי החולים מחייב איסור כללי של הכנסת מוצרי חמץ, שכן די באדם אחד שיאכל בכלים הללו חמץ חם ומיד הכלי נפסל לשימוש, וכאשר יתערב עם כלים נוספים אף הם ייאסרו לשימוש.

כדי למנוע זאת, אין ברירה אחרת מלבד מניעה גורפת של הכנסת חמץ לבתי החולים.

הפסיקה של בג"ץ בעניין, והניסיון לכפות את הפסיקה הזאת על בתי החולים, יביאו לכך שמרבית המטופלים יצטרכו להימנע מאכילת האוכל שיוגש להם מטעם בית החולים בימי חג הפסח. והעוול זועק לשמיים: מדוע לפגוע ברוב המטופלים, כאשר המיעוט יכול להתחשב ולהימנע מהכנסת חמץ? להיכן נעלמה ההתחשבות המפורסמת ברגשות הציבור כאשר מדובר ביהודים?!

בתגובה למכתבו של הורוביץ, חברת הכנסת עידית סילמן אומנם תקפה אותו והזהירה: "יש לנו וטו בנושא, לא נוכל לאפשר לו להמשיך להיות שר אם ימשיך באמירות האלה". היא אף רמזה שלצעד הזה יכולות להיות השלכות לגבי המשך קיומה של הקואליציה: "אנו לא נוכל לקחת חלק במקום שזו האמירה. מקווה ומצפה ששר הבריאות יכבד את הציבור ואת הקואליציה. יש לנו וטו בנושאים של דת ומדינה. קוראת לשר להוציא הנחיה לבתי החולים כי יש כאן חצייה של קו אדום. במשמרת שלי זה לא יהיה", אמרה.

למרות הדברים הנחרצים, ספק רב אם סילמן אכן תממש את איומיה. סילמן – שתיזכר בתולדות הפוליטיקה הישראלית כמי שהפרה עם מפלגתה את ההבטחות לבוחרים, המציאה סיפור בדים על תקיפה שמעולם לא הוכחה והשלימה עם פגיעה קשה ביהדות – כנראה לא תפיל את הממשלה עבור כמה פירורי חמץ.

בסקר שערך הפרשן עמית סגל, והשתתפו בו למעלה מ-45 אלף עוקבים, עלה כי מרביתם סבורים שדברי סילמן הם הודעת סרק שאין מאחוריה כלום.

היחס המועדף של חברי הממשלה הנוכחית לרגשות המוסלמים על פני אלה של היהודים לא אמור להפתיע איש. זאת הרי ממשלה שמלכתחילה העדיפה את טובתם של מוסלמים על פני היהודים, שחבריה שכחו מזמן מה זה להיות יהודים ופועלים להשכיח זאת גם מאזרחי המדינה. לקיומה של ממשלה כזאת אין הצדקה מוסרית. אין לנו כי אם לקוות שהיא תתפרק בקרוב ונזכה לצאת מהאפילה הזאת לאורה.

תגיות:חמץ בפסחבתי חוליםניצן הורוביץיהודה אייזיקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה