חדשות בארץ

ניצל בנס מהפיגוע: "המחבל כיוון אלי את הנשק ולחץ 3 פעמים. ה' שמר עלי"

מנחם אנגלנדר, חובש מד"א, שמע יריות ויצא לרחוב כדי לסייע. הוא נתקל במחבל, שירה לעברו 3 פעמים. "בנס היה לו מעצור. צעקתי 'שמע ישראל'

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
זירת הפיגוע (צילום: מד"א)זירת הפיגוע (צילום: מד"א)
אא

מנחם אנגלנדר חובש מד"א סיפר כי המחבל כיוון אליו נשק מטווח קרוב – אך לא הצליח לירות בו בשל מעצור בנשק. "אני גר ברחוב השניים בבני ברק", סיפר ל-ynet. "הייתי בבית ושמעתי את קולות הירי. מיד יצאתי לרחוב וראיתי מולי את המחבל שכיוון אליי את הנשק ממרחק של חמש מטר ולוחץ שלוש פעמים. באורח נס היה לו מעצור והוא לא הצליח לירות".

"זה הכול עניין של שבריר שנייה", אמר. "המחבל לא דיבר מילה. הסתכל עליי וניסה לירות, שמע ישראל. קלטתי את הסיטואציה, ברגע שלא הצליח לירות הסתובבתי ונכנסתי לבניין. הייתי בטוח שהוא רודף אחריי או משהו".

אנגלנדר מיהר לשוב לביתו. "כשנכנסתי הביתה התחלתי לצרוח כמו משוגע, צעקתי לאשתי - 'ראיתי מחבל, הוא ניסה לירות עליי'. היא הביאה לי כוס מים ונעלנו את הדלת. ברגע שהגיעו שוטרים למקום ואבטחו את הרחוב ירדתי חזרה למטה לעזור לנפגעים. ירדתי למטה ולצערי כבר לא היה מה לעשות. שלושה גברים שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה, ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם".

אנגלנדר עדיין שרוי בסערת רגשות קשה. "ייקח לי זמן לעכל את זה", אמר. "הקדוש ברוך הוא שמר עליי. אין לי הסבר אחר, הייתה פה שמירה משמיים".

ניצול נוסף מהפיגוע הוא יצחק קראוס, שמתגורר בסמוך למקום הפיגוע. "ירדתי למטה ועמדתי עם שכן לעשן", סיפר לחדשות 12. "לפתע המחבל הגיע לידינו וכיוון את הנשק אלינו. השכן רץ אלי והדף אותי לכיוון חדר המדרגות. אני טרקתי את דלת המעלית חזק מרוב פחד והוא עלה במדרגות".

תגיות:פיגועבני ברקנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה