חדשות בארץ

גנץ נפגש עם מלך ירדן, הנשיא הרצוג ייפגש עמו מחר

שר הביטחון בני גנץ נפגש עם עבדאללה מלך ירדן בארמונו שבעמאן, ושוחח עמו על חשיבות התיאום הביטחוני. גם הנשיא יצחק הרצוג צפוי לצאת לירדן מחר, לפגישה עם המלך

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
גנץ והמלך עבדאללה, היום (קרדיט צילום: Royal Hashemite Court)גנץ והמלך עבדאללה, היום (קרדיט צילום: Royal Hashemite Court)
אא

שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (שלישי) עם עבדאללה מלך ירדן בארמונו שברבת עמון. בפגישה דנו השניים באתגרים הביטחוניים האזוריים. גנץ הציג בפני המלך הירדני את הצעדים שבכוונת ישראל לבצע בתקופה הקרובה, על מנת לשמר את חופש הפולחן בירושלים ובאיו"ש, ודן איתו גם על חשיבות התיאום הביטחוני בימים אלו.

מלשכתו של גנץ נמסר, כי הוא דן עם המלך גם ב"צעדים אזרחיים נוספים לטובת שיפור חייהם של הפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה, שימומשו תוך עמידה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. שר הביטחון הודה למלך על מנהיגותו והשפעתו החיובית על האזור כולו, ועל נכונותו לחזק את שיתופי הפעולה בין הממלכה לבין ישראל בכלל התחומים, ולהעמיק את השלום בין שתי המדינות".

זאת אינה הפגישה הראשונה בין השניים. בינואר השנה הם נפגשו בלשכת המלך, שאף הוציאה באופן חריג תמונה מהמפגש ופרסמה אותו ברשתות החברתיות של הלשכה המלכותית. הפגישה הגיעה חודש לאחר שגנץ פגש בביתו בראש העין את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהגיע לישראל בפעם הראשונה מאז 2010 לפגישה מדינית רשמית. זאת הייתה הפגישה השנייה בין השניים מאז הקמת הממשלה, וראוי לציין בהקשר זה שלפני פגישתם של גנץ ומלך ירדן היום – המלך עבדאללה פגש אתמול גם את אבו מאזן.

בתוך כך, גם נשיא המדינה יצחק הרצוג יצא מחר לירדן, לביקור אליו הוזמן על ידי המלך הירדני. הרצוג יבקר בעמאן, שם תיערך לו קבלת פנים רשמית, שלאחריה יקיימו הוא והמלך פגישה אישית בארבע עיניים, בה ידונו בנושאים החשובים לשתי המדינות, בהן הידוק הקשרים, שמירה על היציבות באזור בדגש על תקופת החגים הקרובה, וחיזוק השלום והנורמליזציה באזור.

זוהי הפגישה השנייה של הרצוג עם המלך הירדני, אולם לראשונה מדובר בפגישה פומבית, שכן בפעם הקודמת דבר קיומה של הפגישה נשמר בסוד בטרם התקיימה.

תגיות:בני גנץירדןיצחק הרצוגהמלך עבדאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה