חדשות בארץ

מה קרה כששר התורה סיים לבחון את אריה דרעי?

יו"ר ש"ס אריה דרעי סיפר על היכרותו רבת השנים עם הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, ועל סדר הלימוד שקבע הרב עבורו

  • כ' אדר ב' התשפ"ב
הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, בעיגול: דרעי (צילומים: Yonatan Sindel. Yaakov Nahumi/Flash90)הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, בעיגול: דרעי (צילומים: Yonatan Sindel. Yaakov Nahumi/Flash90)
אא

יו"ר ש"ס, אריה דרעי סיפר היום (רביעי) ברדיו "קול חי" על היכרותו עם מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, שהובא למנוחות בתחילת השבוע.

"זכינו זכות מיוחדת להיות בני בית אצל מלאך ה'", סיפר דרעי. "זה לא בגלל קשרים פוליטיים, זה הרבה מעבר לזה. אנשים לא מאמינים לי שאני מספר שישבתי איתו 45 דקות, שלמדתי איתו ביחד. אנשים מכירים את ר' חיים של השנים האחרונות שקיצר ואמר 'בו"ה'".

דרעי הוסיף: "אני לא אשכח, לפני עשר שנים כשהוא ישב בשבעה על הרבנית ע"ה. החדר היה מאוד עמוס, עוד לא חזרתי לפוליטיקה אז ובאתי כאדם פרטי. פתאום דחפו אותי ואני מוצא את עצמי יושב מול ר' חיים, הוא עם הראש למטה. אמרו לי שהוא כל הזמן היה ככה. ואז הבן שלו אומר לו 'אבא, ר' אריה דרעי נמצא פה'. אני נבהלתי מאוד, למרות כל החביבות היה לי מורא של כבוד ממנו".

"ואז הוא מרים את הראש ומחייך את החיוך המוכר שלו. כולם היו בהלם", מספר דרעי, "הוא אמר לי 'וואס מאכטע (מה נשמע)?. איפה נעלמת? למה הפסקת לבקר, מה אתה ברוגז?', ככה במילים האלה ממש. מרוב התרגשות נעתקו המילים מפי".

דרעי סיפר גם שכאשר החלה החקירה השנייה נגדו, הרב הבטיח לו שלא יקרה שום דבר, ואף קבע לו מסלול לימוד: "הוא אמר לי 'עכשיו תיקח על עצמך מסכת פרה, תסיים ותחזור אלי אחרי סיום, ואני אבחן אותך'. אתמול שאלתי את ר' יצחק שאול אם יש לו מושג למה ר' חיים אמר מסכת פרה דווקא. הוא אמר שאולי בגלל שפרה מכפרת".

כמובטח, לאחר שסיים את המסכת, דרעי חזר לביתו של שר התורה: "הוא התחיל לבחון אותי, אני לא רוצה להגיד מה היו התוצאות. מיד לאחר מכן אמר לי, 'עכשיו סיימת את זה, תתחיל מסכת ברכות'. הרב ממש עשה לי חשבון כמה זמן זה צריך לקחת ואמר לי אחרי זה 'תבוא שוב, תעשה סיום ונבחן אותך'. באתי אז, אמר לי 'עכשיו תתחיל מסכת שבת', מסכת גדולה. בני הבית שם שאלו אותו 'עם תוספות'?. הוא אמר 'מה זאת אומרת, גם עם מהרש"ל. מה הוא בעלבוס (בעל בית)? הוא תלמיד חכם'".

תגיות:הרב חיים קנייבסקיאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה