חדשות בעולם

מחריד: רוסיה הפגיזה בית אבות. עשרות דיירים נהרגו

אוקראינה מאשימה את רוסיה בהפגזה מכוונת לעבר בית אבות בעיירה קרמינה שבמחוז לוהנסק. 56 הדיירים נהרגו ונקברו תחת ההריסות

  • י"ח אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אוקראינה הודיעה אתמול (ראשון) כי בהפגזה שהתקיימה ב-11 מרץ נהרגו 56 דיירים בבית אבות בעיירה קרמינה שבמחוז לוהנסק. מהירי ניצלו 15 קשישים, והם הובלו על ידי הכוחות הכובשים למוסד גריאטרי בתוככי רוסיה. הגישה לאתר ההפגזה לצורך פינוי ההרוגים וקבורתם עדיין איננה אפשרית.

נציבת זכויות האדם של אוקראינה, לודמילה דניסובה, כתבה בטלגרם: "היום נודע לנו עוד פשע נורא נגד האנושות שבוצע על-ידי הכוחות הכובשים הגזעניים – הירי למוות ב-56 אנשים מבוגרים בעיירה קרמינה ב-11 במרץ. הכובשים הרוסיים ירו בכוונה ובאופן ציני מטנק לעבר בית אבות. זהו עוד מעשה מחריד במסגרת רצח העם – החיסול של אוכלוסייה אזרחית באוקראינה. על כל פשע שכזה, על נטילת חייו של כל אדם תמים, מנהיגי המדינה התוקפנית חייבים לעמוד למשפט, ויש להפעיל נגדם את מלוא חומרת הדין הפלילי הבינלאומי".

ההפגזות על העיר הנצורה מריופול נמשכות. הכוחות הרוסיים הפציצו בית ספר לאומנויות שבו הסתתרו כ-400 תושבים, בהם נשים, ילדים וזקנים. מועצת העיר מסרה כי הבניין ויש קורבנות מתחת להריסות. עדיין לא ידוע כמה אנשים נפגעו באירוע.

בשבוע שעבר הפציצו הרוסים תיאטרון במריופול, שבו הסתתרו לפי הערכות יותר מ-1,000 בני אדם. עדיין לא ברור מניין הקורבנות באירוע ההוא.

הכוחות הרוסיים ממשיכים להפגיז בערים רבות באוקראינה. בהפגזות בחרקוב נהרגו הלילה חמישה בני אדם, ובהם ילד בן תשע.

ה"דיילי מייל" הבריטי מצטט מקורות ביטחוניים המציינים שהכוחות הרוסיים זיהו טלפונים סלולריים של מתנדבים בריטים ששהו בבסיס יבוריב שבמערב אוקראינה ולפרוץ אליהם. באמצעות זיהוי הטלפונים של האזרחים הבריטים שהגיעו להתנדב ולסייע להרוגים במלחמה - יכלו הרוסים לבחור את הבניינים הספציפיים שיותקפו בבסיס. 35 בני אדם, ביניהם חיילים בריטים לשעבר, נהרגו במתקפה.

ממשיכים הניסיונות להגיע להסכם הפסקת אש. שר החוץ הטורקי אמר הבוקר בריאיון לעיתון הטורקי "הורייט" כי התקרבות חלה בין מוסקבה לקייב ב"נושאים קריטיים", וכי בכמה עניינים הן כבר כמעט הגיעו להסכמה. 

תגיות:רוסיהאוקראינההפגזות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה