חדשות יהדות

הכירו את בית הכנסת בו קוראים מגילת אסתר בכל יום

המנהג המעניין התפתח בבית כנסת בשדרות, ומאחוריו עומדים סיפור על מנהג קדום שהסתתר בהגדה של פסח ונדיב מסתורי שטרף את הקלפים

  • י"ד אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו רגילים לקרוא את מגילת אסתר פעמיים בשנה, אבל בבית הכנסת "תפארת ישראל" שבעיר שדרות התפתח מנהג מעניין – לקרוא את מגילת אסתר מדי יום. שורשיו של המנהג מעניינים לא פחות, והחלו לפני שנים.

רב בית הכנסת, הרב שמעון בר יוחאי, מספר בריאיון ל"ישראל היום", שהמנהג החל אצלם לאחר שמצא הגדה ובה נכתב על מנהג ייחודי – לקרוא את מגילת אסתר גם בפסח. בתחילה הרעיון לא עבר חלק בבית הכנסת, ואחד המתפללים אף לעג לקריאת המגילה בפסח, אך הרב בר יוחאי החליט להתעקש ולהתמיד במנהג החדש שגילה.

באותו זמן בית הכנסת נזקק לתמיכה כלכלית, ולדברי הרב בר יוחאי היא הגיעה ממקור מפתיע במיוחד.

"ביום שבו קראתי את המגילה, התקשר אלי אדם וביקש צדקה, הלוואה של 2,000 שקל", מספר הרב. "אמרתי לו שאין לי אבל נעשה מאמץ ואארגן משהו. כשהגעתי לביתו, הוא סיפר שרצה לבדוק האם אני אדם אמין, וסיפר שזכה בלוטו ושהחליט לתרום לבית הכנסת 300 אלף שקל. מאותו הרגע החלו הכספים להגיע והצלחנו להשלים את המבנה".

הרב בר יוחאי ראה בהתפתחות המפתיעה והמדהימה סימן משמיים, והחליט לקבל על עצמו לקרוא את מגילת אסתר בכל יום ויום. בעזרת הכספים שהתקבלו מהנדיב הוא החליט לעטר את בית הכנסת בשתי תמונות עצומות, בגודל של 2.5 מטר כל אחת, שבהן מופיעים חלקים ממגילת אסתר.

מאז, העניין הפך למסורת. "אנחנו קוראים את המגילה כמעט כל יום, למעט ימים שבהם הדבר באמת בלתי אפשרי", מוסיף הרב בר יוחאי ומספר. בנוסף למנהגו זה, הוא המשיך לצלול לעולמה של מגילת אסתר. כעת הוא עובד על מיזם חדש – כתיבת המגילה בכתב אשורי.

תגיות:מגילת אסתרשדרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה