חדשות בעולם

טיל פגע בישיבת חב"ד בחרקוב, אין נפגעים

טיל רוסי פגע במבנה ישיבת חב"ד בעיר חרקוב, אולם המקום היה ריק ובחסדי שמיים אין נפגעים. נזק נגרם למבנה. הרב הראשי של חרקוב, הרב משה מוסקוביץ': "בהזדמנות הראשונה נשפץ ונחזק את כל המוסדות"

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
(צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה)(צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה)
אא

ההפצצות על אוקראינה נמשכות: טיל רוסי פגע היום (שלישי) בבניין ישיבת חב"ד בחרקוב, אולם המקום היה ריק ובכך, בחסדי שמיים, נמנע אסון גדול. לא היו נפגעים, אולם נזק נגרם למבנה, שכאמור ספג פגיעה ישירה. הטיל, שחדר לתוך הגג, לא התפוצץ אך יצר חור גדול בתקרה.

יש לציין שמבנה הישיבה משמש בימים כתיקונם גם כתלמוד תורה וכבית כנסת ליהודי הקהילה. מדובר במבנה ותיק – חסידי חב"ד התפללו בו עוד בתקופת השלטון הקומוניסטי, ובעבר המקום תפקד כבית המדרש של הרב אהרן תומרקין זצ"ל, שהיה אב בית דין בעיר לפני כ-100 שנה.

הרב משה מוסקוביץ', רבה הראשי של חרקוב ושליח חב"ד, מסר: "בשנים האחרונות, יצאו מהבניין הזה בחורים יראי שמיים, שהקימו משפחות שומרי תורה ומצוות המשמשים היום כשלוחים של חב"ד. על אף ההפגזות על המוסדות שלנו, הפגיעה הישירה בישיבה, הפגיעה בחלונות בית הכנסת וגן הילדים - בהזדמנות הראשונה נבנה, נשפץ ונחזק את כל המוסדות, ונרחיב את כל הפעולות ביתר שאת וביתר עוז".

הוא הוסיף: "אנחנו ממשיכים לחלץ את יהודי הקהילה מהעיר, ובו זמנית לתת מקלט אוכל ותרופות ליהודים הנשארים".

כזכור, חרקוב הפכה בשבועות האחרונים לאחד ממוקדי ההפגזות של הכוחות הרוסיים. מאז פרצה המלחמה דווח בעיר על הרוגים רבים ועל הפצצות חוזרות ונשנות. בסוף השבוע שעבר התנפצו גם כמה מחלונות בית הכנסת הגדול בעיר, זאת כתוצאה מהדף של טיל שהתפוצץ במבנה סמוך.

(צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה)(צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה)

תגיות:רוסיהאוקראינהחב"דחרקוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה