חדשות בריאות

הדלתאקרון הגיעה לישראל | פרופ' נחמן אש: מוטרד מתת הווריאנט BA2 שהולך ומתפשט

פרופ' נחמן אש מוטרד מתת הווריאנט BA2 שמתגלה אצל 50 עד 60 אחוזים מהתחלואה. במקביל, מוטציית הדלתאקרון התגלתה בישראל

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הקורונה ממש לא נגמרה. יש כ-5,000 מקרים חדשים וזה המון", אומר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, בראיון לכאן רשת ב'. "אני מוטרד מתת הווריאנט BA2 שהולך ומתפשט, ומקווה שלא נראה שינוי מגמה ועלייה במספרים בתקופת הקרובה".

אתמול (שני) אומתו 6,521 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. מקדם ההדבקה עלה ל-0.91. 340 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 148 מונשמים. מניין הנפטרים מקורונה בישראל עומד על 10,392 בני אדם.

תת הזן BA2 מטריד את ראשי בריאות הציבור, ונכון לעכשיו הוא מתגלה בקרב 50 עד 60 אחוזים מהתחלואה. החשש הוא שהזן עלול לפגוע בקרב האוכלוסייה שאינה מחוסנת, וכן בקרב מי שהחיסוניות דועכת כיוון שעברו מספק חודשים מהמנה האחרונה שקיבל. כן עולה חשש שמקדם ההדבקה ימשיך לעלות.

במקביל, מוטציית הדלתאקרון, תת זן של נגיף הקורונה, הגיעה לישראל ונמצאה בריצופים הגנטיים במעבדות בישראל. מדובר במקרים בודדים של אנשים שהגיעו מאירופה. מדובר בווריאנט שהוא בעל מוטציות שהן של הדלתא וגם של האומיקרון.

נכון לעכשיו מעריכים בישראל כי אין לו משמעות קלינית מטרידה, והוא אינו אלים יותר מהזנים הקודמים. ההערכה מתבססת על כך שהזן כולל מרכיבים של הדלתא המוכר שהחיסון פועל עליו, וגם מרכיבים של האומיקרון, שנחשב קל יותר באופן משמעותי. הזן, כזכור, התגלה לפני כחודשיים באירופה ולא התפשט או נעשה דומיננטי.

מנהל מחלקת קורונה בהדסה עין כרם, פרופ' דרור מבורך, אמר לכאן חדשות כי "עדיין לא ידוע אם יש לו כוח לפתח גל. יכול להיות שזה יהיה הדלתאקרון הזה שיכול להיות שיתפתח לגל יותר גדול. יכול ליהות שיופיע וריאנט חדש. כל האפשרויות קיימות. אנחנו מחכים, קשובים וערוכים".

תגיות:קורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה