חדשות בעולם

מרגש: יצא מאוקראינה ונכנס בבריתו של אברהם אבינו

אחת הפליטות שהגיעה מאוקראינה למולדובה ביקשה משליח חב"ד המקומי שימצא מוהל שימול את בנה. בין הפליטים הרבים שהגיעו לאזור מצאו את "המוהל של אוקראינה", שהתגייס בשמחה למצווה

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

על רקע הקשיים והכאב שפוקדים את היהודים באוקראינה, התפרסם היום (שלישי) סיפור מרגש על ברית מילה שבה גם המוהל וגם הנימול - שניהם פליטים מהמדינה.

התינוק הוא בנה של אמא יהודייה שלא הייתה חלק מהקהילה בעיר חרקוב, ולכן כשבנה נולד לפני שנתיים וחצי, לא רצתה לערוך לו ברית מילה.

יחד עם היהודים שעוזבים את המדינה בימים האחרונים, יצאו גם האם ובנה. כאשר הגיעו לקישינב שבמולדובה, ביקשה האם לערוך לו ברית. היא ביקשה את עזרתו של הרב מענדי אקסלרוד, שליח חב"ד בקישינב, המסייע בקליטת היהודים במדינה. הרב חיפש אחר מוהל שיערוך את הטקס. התברר, שבין הפליטים מאוקראינה נמצא גם הרב יעקב גייסינוביץ', מוהל מנוסה וידוע במדינות חבר העמים שעורך בכל שנה כ-500 בריתות, ואף זכה לכינוי "המוהל של אוקראינה".

הרב גייסינוביץ', כמו רבים אחרים, מצא את עצמו נמלט יחד עם משפחתו, אך כמובן שהוא שמח על האפשרות לקיים את מצוות המילה. הבוקר (שני) התקיימה הברית ב"מרכז לאם ולילד" בקישינב. לתינוק הוענק השם חיים שלום יואל.

הרב זושי אבלסקי, מנכ"ל הקהילה היהודית במולדובה, סיפר על האירוע ל"ישראל היום": "לבקשת האם, היא ובני משפחתה יישארו בקישינב לחודש הקרוב, כדי להתאושש מהבריחה ומהברית. חיים הקטן נרשם לגן חב"ד בקישינב, ובעזרת השם בשבוע הבא יוכנס אליו יחד עם ילדי פליטים נוספים. הברית הזו והכנסתו של הילד לבריתו של אברהם אבינו נסכה בנו כוח בפעילותנו הקשה להצלת פליטים יהודים שזורמים אלינו כל העת".

תגיות:ברית מילהאוקראינהחב"דקישינב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה