חדשות בארץ

בעקבות מקרה הפוליו בירושלים: החיסונים יוקדמו

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הודיעה על הקדמת מועד חיסוני הפוליו באזור ירושלים: "יש מקומות בירושלים עם רמת חסינות נמוכה בגלל סרבנות חיסונים". הילדה בת ה-4 שנדבקה בפוליו הועברה להמשך טיפול שיקומי בשל פגיעה בשריריה

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (שני) על הקדמה במועד ההתחסנות נגד נגיף הפוליו עבור תינוקות בירושלים. ההחלטה על הקדמת ההתחסנות מגיעה בעקבות מקרה ההידבקות של ילדה בת 4, שחלתה בפוליו, עליו דווח אתמול.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה במסיבת עיתונאים כי החיסון הראשון נגד פוליו, שמתבצע בדרך כלל בגיל חודשיים, יתבצע כעת כבר בגיל שישה שבועות, ואילו החיסון השני יתבצע בגיל 12 שבועות במקום בגיל ארבעה חודשים. ההקדמה המדוברת נועדה למנוע אפשרות של איחור במועדי החיסונים, ובמשרד הבריאות קוראים להורים לנהוג באחריות ולפעול לחיסון ילדיהם בזמן.

"ילד מחוסן הוא ילד מוגן", אמרה ד"ר אלרעי פרייס. "יש מקומות באזורים מסוימים בירושלים עם רמת חסינות נמוכה, בגלל סרבנות חיסונים או דחיינות חיסונים, ואנחנו עושים הכל כדי לעודד את ההורים לחסן את ילדיהם".

אלרעי פרייס חזרה והזהירה: "חולה ראשון של פוליו עלול להיות קצה הקרחון, אנחנו מקווים שאין מדובר במאות נדבקים נוספים. בינתיים לא נמצאו חולים או נשאים נוספים בירושלים או מחוצה לה".

המקרה של הילדה בת ה-4 אותר לפני כשבועיים וחצי, לאחר שהגיעה לבית החולים הדסה עין כרם עם תלונות נוירולוגיות על שיתוק וצליעה. הרופאים העלו חשד לפוליו, ולאחר סדרת בדיקות ארוכות הצליחו לגלות אתמול נוכחות של הנגיף בגופה של הילדה. במשרד הבריאות פעלו לאיתור הגורמים שבאו במגע עם הילדה. עד כה אותרו 10 מגעים קרובים בין בני המשפחה ועוד 20 מגעים קרובים בסביבת ילדי הגן של הילדה ובני משפחותיהם.

פרופ' שמעון רייף, מנהל מחלקת הילדים בהדסה עין כרם, סיפר: "החשד הראשוני התעורר עקב תסמינים נוירולוגיים שזיהו רופאי הילדים, כמו חולשה של ממש בשרירי הרגליים ותסמינים נוספים, יחד עם בדיקה שאישרה כי הילדה לא חוסנה למחלה. בדיקות שנערכו במעורבות נוירולוג ילדים איששו כי אכן מדובר בפוליו".

לדבריו, הילדה טופלה לאורך שבוע בבית החולים, ולאחר שחלה התאוששות במצבה היא הועברה להמשך טיפול שיקומי, זאת בשל פגיעה בשריריה - תופעה שכיחה בקרב חולי פוליו. למרבה הצער, פוליו היא מסוג המחלות הוויראליות שלא ניתן להירפא ממנה כליל.

גם מסיבה זאת, ביקש פרופ' רייף להדגיש: "הדרך להימנע מהידבקות במחלה קשה זו היא על ידי חיסון בלבד, ובעיקר אם נוצרת התעוררות מחודשת בהדבקה בקרב האוכלוסייה. עברנו שנתיים טרופות סביב מחלת הקורונה, אך ישנן מחלות אחרות עם השלכות מרחיקות לכת ויש לעשות כל שניתן על מנת להימנע מהן".

תגיות:פוליוירושליםד"ר שרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה