חדשות בעולם

ההפצצות וההפגזות נמשכות: רוסיה מגייסת שכירי חרב סורים המיומנים בלוחמה בשטח בנוי

הצבא הרוסי ינצור את האש הבוקר בשעה 9:00 כדי לפתוח מסדרונות הומניטריים לתושבים המעוניינים להימלט. במקביל, רוסיה מגייסת שכירי חרב סורים ללוחמה באוקראינה

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוסיה מודיעה הבוקר (שני) כי תנצור את האש ב-9 בבוקר בכמה ערים - ולראשונה גם בקייב בירת אוקראינה. המטרה: לפתוח מסדרונות הומניטריים בקייב וכן בחרקוב, מריופול וסומי. לדברי הרוסים, ההחלטה על פתיחת המסדרונות ההומניטריים נעשתה לבקשת נשיא צרפת עמנואל מקרון.

עם זאת, המסדרון ההומניטרי יוביל לבלארוס, המשתתפת אף היא במלחמה לצד רוסיה. כן מאפשרת רוסיה לתושבי חרקוב להתפנות בטיסה לרוסיה. קשה להאמין שהאוקראינים יחפצו להתפנות לרוסיה, שנואת נפשם, או לבת בריתה בלארוס.

ההפגזות על עיר הנמל מיקולאייב שבדרום אוקראינה התחדשו היום. זאת לאחר שצבא אוקראינה הצליח לבלום את צבא רוסיה, שניסה לתקוף את העיר ולכבוש את שדה התעופה שלה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח הבוקר שרוסיה מגייסת שכירי חרב סורים המתמחים בלוחמה בשטח בנוי ללחימה באוקראינה. על פי האמריקנים, חלק מהסורים כבר נמצאים ברוסיה ומתכוננים להיכנס לשטח אוקראינה. בסוריה מדווחים שרוסיה הציעה תגמול של בין 200 ל-300 דולר למתנדבים סורים שישמשו "כוח אבטחה" באוקראינה במשך חצי שנה. הלוחמים הסורים יצטרפו ללוחמים צ'צ'נים זרים שגויסו על ידי רוסיה למלחמתה העזה באוקראינה.

באוקראינה מזהירים שרוסיה עומדת לפני מתקפה כוללת על קייב. טנקים ויחידות חי"ר ממונעות התקדמו לעבר עיר הבירה האוקראינית.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם הלילה סרטון בחשבון הפייסבוק שלו, ובו האשים את "כל מי שחולל את הזוועות על אדמתנו במלחמה הזאת. לא נשכח ולא נסלח". זלנסקי הוסיף: "איננו יכולים למחול על אלפי הקורבנות. אלוהים לא ימחל. לא היום, לא מחר, אף פעם. במקום מחילה, יהיה משפט". הנשיא האוקראיני האשים את הרוסים בהפצצות של אזרחים: "ברית המועצות לשעבר בנתה תשתיות ביטחוניות ומפעלים בתוך הערים, וכיום הם מצויים בסביבה עירונית רגילה. אלפי אנשים מועסקים בהם, ומאות אלפי אנשים מתגוררים בסמוך להם. זהו רצח, רצח בכוונה תחילה".

הקונגרס האמריקני צפוי לאשר השבוע העברת סיוע הומניטארי, צבאי וכלכלי בסך של עשרה מיליארד דולרים לאוקראינה. גם בריטניה הודיעה הלילה שתעביר סיוע לאוקראינה בסך 100 מיליון דולרים. "רק פוטין יכול לסיים את הסבל באוקראינה במלואו, אך המימון החדש שהוכרז יסייע לאלו שנאבקים במצב ההומניטארי המידרדר", אמר ראש הממשלה הבריטי, בוריס ג'ונסון.

במערב מעריכים שלאחר שרוסיה נכשלה בניסיונה להגיע לניצחון בזק במלחמה, היא עוברת לטקטיקת לוחמה בה השתמשה בעבר בצ'צ'ניה ובסוריה. הכוחות הרוסיים מכתרים ערים, ומפגזים אותם בהפצצות אוויריות או בהפגזות ארטילריות, זאת כדי לשבור את מורל האזרחים ולגרום להם להיכנע. בשיטה זו נהרגים אזרחים רבים חפים מפשע.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה