חדשות בארץ

"נלעג ומנותק": נחום ברנע ציטט מחשבון פייק שהתחזה לנתניהו – ו’חטף’ מהרשת

העיתונאי הבכיר של ידיעות אחרונות, נחום ברנע, ציטט בטורו ציוץ טוויטר שכביכול נכתב על ידי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וניצל אותו כדי ללעוג לו. אלא שהציטוט פורסם על ידי חשבון פייק שהתחזה לנתניהו. הגולשים ברשת לא נותרו חייבים לברנע

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
נחום ברנע (צילום: משה שי, פלאש 90)נחום ברנע (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

פרשן ידיעות אחרונות, נחום ברנע, ציטט היום (שני) בטורו מתוך חשבון מזויף בטוויטר שהתחזה לראש האופוזיציה בנימין נתניהו, וניצל את הציטוט כדי לתקוף אותו וללעוג לו. גולשים ברשת שגילו את טעותו של ברנע מתחו ביקורת חריפה על מה שהגדירו כחוסר מקצועיות של העיתונאי הוותיק ומערכת העיתון.

הציטוט שהביא ברנע בשמו של נתניהו התייחס למשבר באוקראינה, ולהצעתו של דובר צה"ל לשעבר רונן מנליס לפיה על הממשלה לנצל את ניסיונו וכישוריו של נתניהו ולשלוח אותו למשימת תיווך רשמית מטעם ישראל בסכסוך שבין רוסיה ואוקראינה.

"נתניהו קפץ על ההזדמנות", לעג ברנע. "קשה לדעת אם הציוצים שמתפרסמים בשמו בטוויטר מבטאים את דעתו או את חוש ההומור: כל המצייץ גורע. 'אני מתכוון לאחות את הקרע בין הצדדים כמו שעשיתי בתוך החברה הישראלית כראש ממשלה', כתב אתמול. אילו הייתי זלנסקי – הייתי משתנק".

כאמור, הציטוט שהובא על ידי ברנע בשמו של נתניהו לא היה ולא נברא, והרשת הגיבה במתקפת לעג נגד הפובליציסט ועיתונו. יועץ התקשורת של ראש האופוזיציה, טופז לוק, כתב: "נחום ברנע 'העיתונאי' מצטט ציוץ פייק כאילו הוא של נתניהו בעיתון ידיעות אחרונות. הטירוף שלהם נגד נתניהו הוציא אותם מדעתם, וזה ממש לא חדש, הם במשך שנים מפרסמים פייקניוז נגד נתניהו. האם הם יתנצלו באופן ברור בעיתון של מחר? אני בספק".

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, הגיב: "והלקח לברנע: גם רשתות חברתיות הן שטח. אי אפשר להתנשא מעליהן, להטיף להן, ללעוג למשתמשים בהן ואז לצטט מהן בלי להבין דבר באשר לפייקים ובלי לטרוח לעשות את המינימום הנדרש מעיתונאי, שהוא הצלבה ובדיקה. זה נלעג ומנותק".

חנן עמיאור, עורך אתר ביקורת התקשורת "פרספקטיבה", כתב: "האמת, לא צריך להכיר את טוויטר כדי להבין שזה פייק. אזרח ישראלי ממוצע היה מבין מיד שהציוץ הזה בלתי אפשרי. רק בראש של הפתטי הזה ודומיו נתניהו מסוגל לדבר ככה. אני רואה את זה אצל הרבה: הרק-לא-ביבי מאכל את המחשבה ההגיונית"

"ברור למה נחום ברנע כותב את זה בלי לדעת שזה חשבון פייק", הוסיף עמיאור. "הוא לא מבין מה זה טוויטר וחושש לנכוח כאן, בצדק מבחינתו. יעשו ממנו קציצות על בסיס שעתי. אבל איך אף עורך בדסק של ידיעות לא קלט שברנע שוב נופל? האיש בדיחה".

תגיות:ידיעות אחרונותנחום ברנעהתקשורת הישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה