חדשות יהדות

פגיעה איומה ביסודות היהדות: בנט נפגש עם הרפורמים

ראש הממשלה בנט ממשיך לפגוע ביסודות היהדות, ומקדם את מתווה הכותל המעניק לגיטימציה לתנועה הרפורמית

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
(צילום: יואב ארי דודקביץ’ / POOL)(צילום: יואב ארי דודקביץ’ / POOL)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (שני) בלשכתו עם מנהיגי הרפורמים והקונסרבטיבים בארץ ובצפון אמריקה. זאת לאחר שבמשך 6 השנים האחרונות היה נתק בין לשכת ראש הממשלה לתנועות הרסניות אלו.

ראשי הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות מבקרים בארץ במטרה לקדם את מתווה הכותל. הם צפויים להשתתף בתפילה הפרובוקטיבית של נשות הכותל לרגל ראש חודש אדר ב', שתיערך ביום שישי, למרבה הכאב, במקום הקדוש.

במהלך הפגישה הביע בנט רצון לפתור את הסיטואציה בכותל ולתת לזרמים מקום שבו יוכלו להתפלל בו כדרכם. יזהר הס, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ולשעבר מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל, סיכם בצאתו מלשכת ראש הממשלה: "יצאנו אופטימיים".

בתנועות הליברליות בירכו על עצם הפגישה, אחרי שנים של נתק בין לשכת ראש הממשלה לראשי הזרמים: "פורום כזה לא היה הרבה זמן". "אנו מברכים על הפגישה החשובה ועל גישתו החיובית של ראש הממשלה, שעמד על הצורך לפעול יחד אל מול אתגרי השעה ואל מול הקולות הקיצוניים", נמסר בהודעת נציגי התנועות, "ראש הממשלה עמד על הצורך לוודא שנוכל להתפלל בדרכנו בכותל, ללא אלימות והפרעות".

יו"ר מפלגת יהדות התורה, ח"כ משה גפני, ציטט בתגובה את המאמר כי "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב אלא מפני שהוא מינו".

ח"כ אורי מקלב ממפלגת יהדות התורה הגיב: 'זהו עוד אחד ממופעי הגיחוך של ראש הממשלה שלא מסוגל לטפל בעיקר ועוסק בטפל שבטפל. ראש הממשלה אינו משדר יציבות ומוכר את ערכיו כעלה נידף'".

יו"ר השדולה לחיזוק ושימור הזהות היהודית, ח"כ אבי מעוז, מסר: "המסכות מוסרות אחת אחרי השנייה. ראש הממשלה נפתלי בנט ושרי ממשלתו ממשיכים עם האידיאולוגיה המסוכנת שלהם, לתת אחיזה לרפורמים במדינת ישראל, ולשם כך הוא נועד עם מנהיגי הרפורמים. מטרת כל השינויים שמבצע השר כהנא בענייני דת ומדינה היא להנדס את תודעתם של אזרחי ישראל כאילו הרפורמים הם עוד זרם לגיטימי ביהדות. עם ישראל חכם יותר מכם, יהדות יש רק אחת ולכן לא תצליחו".

מה הבעיה עם הרפורמים? צפו בתשובתו הנוקבת של הרב זמיר כהן:


אורן הניג, מנכ״ל מרכז ליב"ה: "יצא המרצע מן השק. למרות הצהרותיה, נחשפו ניסיונותיה של הממשלה לקידום מתווה הכותל של הרפורמים. מתברר שכל מטרתה של הנהגת הממשלה היא להשתיק את הציבור המסורתי, הדתי והחרדי שכולו מאוחד ומלוכד נגד חילול קדושת הכותל. יש לעשות הכל כדי לבלום את כוונותיה המסוכנות, בכל נושא הקשור לזהות היהודית בארץ".

ח"כ גלעד קריב, נציג הרפורמים בכנסת, מטעם מפלגת העבודה, בירך על הפגישה: "אחרי שש שנים של נתק ואווירה עוינת, יש בשורה של ממש בפגישת ראש הממשלה עם ראשי הזרמים הליברלים בארץ ובתפוצות. בשורה זו חייבת להיתרגם לצעדים מעשיים בכותל, ובזירות נוספות. רוב ברור בציבור הישראלי ובקרב יהודי העולם מאמין שניתן להגיע לפשרות בסוגיות מורכבות. תפקיד הממשלה הנוכחית הוא להחזיר את הקיצונים לשוליים ולא לתת להם להכתיב את סדר היום. אנו מצפים לבניית מפת דרכים ברורה לבניית רחבת תפילה ממלכתית מכובדת לטובת תפילה שוויונית בכותל שתיושם בחודשים הקרובים".

לא להאמין - רב קהילה בלוס אנג'לס בחשיפות מצמררות על הרפורמים:

תגיות:נפתלי בנטרפורמיםמתווה הכותל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה