חדשות בארץ

נתניהו: "בנט ולפיד ממשיכים במכירת החיסול של הציונות לטובת הישרדות פוליטית"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את מינויה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי: "דורש לבטל את המינוי עוד היום"

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב היום (רביעי) בחריפות על החלטתו של שר החוץ יאיר לפיד למנות את חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי. "בנט ולפיד ממשיכים במכירת החיסול של הציונות לטובת הישרדות פוליטית", כתב בטוויטר. "החלטתם למנות את ח"כ זועבי לקונסולית בסין היא שערורייה".

"לא ייתכן שמי שתייצג את ישראל באחת המעצמות החשובות בעולם תהיה מי שלא מכירה בישראל כמדינה יהודית ומתנגדת להמנון שלנו", הוסיף נתניהו ותקף. "אני דורש מהממשלה לבטל את המינוי עוד היום".

בריאיון הבוקר לכאן ב' נשאלה רינאוי זועבי כיצד תנהג כאשר המנון מדינת ישראל יושמע באירוע בקונסוליה בסין. "אני לא מכירה את ההמנון בעל פה", הצהירה, "הביטוי 'נפש יהודי' מדיר אותי".

כזכור, רינאוי זועבי – שנכנסה לכנסת במסגרת החוק הנורבגי – הצביעה בחודש שעבר נגד חוק הגיוס, בניגוד לעמדת הקואליציה, ומנעה בכך את העברתו. בתגובה לביקורת, לפיה מינויה לקונסולית נועד לנטרל מוקש שעלול לערער את יציבות הקואליציה, אמרה רינאוי זועבי: "אני בטוחה שאין קשר. אני בטוחה שלפיד מינה אותי לתפקיד בגלל שהוא מאמין ביכולות הדיפלומטיות והאישיות שלי. זה חלק ממינויים לא מובנים מאליהם שיש בהם מסר לחברה הערבית – אתם יכולים להיות בתפקידים הבכירים ביותר".

לפיד הודיע אמש על המינוי החדש: "רינאוי זועבי מגיעה עם ניסיון ניהולי עשיר ורקע כלכלי וציבורי מגוון ומרשים", מסר. "אני מאחל לה הצלחה, ובטוח שהיא תוביל את הקונסוליה הכללית של ישראל בשנגחאי להישגים חדשים וחשובים. אין חולק על חשיבותה של סין בכלל ושל שנגחאי בפרט לכלכלה העולמית. יחסינו הכלכליים עם סין הם מנוע צמיחה חשוב לכלכלת ישראל, ויש להמשיך ולקדמם".

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) תקף את המהלך של לפיד: "הדבר הזה הוא חרפה, הוא בושה לבית הזה", אמר במליאת הכנסת. "הוא בושה לך, ניצן הורוביץ. הבטחתם פוליטיקה חדשה ונקייה – אתם מדרדרים אותנו לתהומות שמדינת ישראל לא הכירה ולא ידעה. הדבר הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת". 

בהמשך דבריו בירך ארבל את רינאוי זועבי על המינוי: "אנצל את ההזדמנות לברך את חברת הכנסת זועבי, כערבייה מוסלמית שמתמנית לתפקיד החשוב הזה. אבל אתם ביזיתם את הבית הזה, את הכנסת, והכנסתם לכאן תרבות קלוקלת ורעה. תתביישו".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כתב הבוקר בטוויטר: "לא הגבתי אתמול להחלטה של לפיד למנות את זועבי לקונסולית בשנגחאי, פשוט כי באמת נגמרו לי המילים. זה כאילו שאין תהום שהממשלה הזו לא תידרדר אליו. שחיתות שלטונית, ציונית ומוסרית. השאלה היא האם יש קו אדום, שבו מי שבעבר הגדירו עצמם אנשי ימין יעצרו בו. למרבה הצער כרגע זה לא נראה ככה".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטג'ידא רינאוי זועבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה