חדשות בארץ

המינוי של לפיד: הח"כית "המורדת" של מרצ תכהן כקונסולית בשנגחאי

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי מונתה על ידי שר החוץ יאיר לפיד לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי. יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "השוחד לא יעזור ללפיד להמשיך את האקזיט הפוליטי"

  • כ"א אדר א' התשפ"ב
לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר החוץ יאיר לפיד הודיע היום (שלישי), כי החליט למנות את חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי.

בהודעה מטעמו של לפיד נמסר: "רינאוי זועבי מגיעה עם ניסיון ניהולי עשיר ורקע כלכלי וציבורי מגוון ומרשים. אני מאחל לה הצלחה, ובטוח שהיא תוביל את הקונסוליה הכללית של ישראל בשנגחאי להישגים חדשים וחשובים. אין חולק על חשיבותה של סין בכלל ושל שנגחאי בפרט לכלכלה העולמית. יחסינו הכלכליים עם סין הם מנוע צמיחה חשוב לכלכלת ישראל, ויש להמשיך ולקדמם".

רינאוי זועבי הגיבה על מינויה לקונסולית: "זוהי זכות גדולה להיות האישה הערבייה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר. אני שמחה שיתאפשר לי לתרום למשימה החשובה של הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי, המסחרי והתרבותי עם אחת משותפותיה הכלכליות המשמעותיות של ישראל בעולם מהקונסוליה הכללית הישראלית בשנגחאי, מרכז עצבים חשוב של הכלכלה הגלובלית".

כזכור, רינאוי זועבי – שנכנסה לכנסת במסגרת החוק הנורבגי – מנעה בחודש שעבר ניסיון של הקואליציה להעביר את חוק הגיוס בקריאה ראשונה. בהצבעה השמית נרשם שוויון 54, לאחר שרינאוי זועבי הצביעה נגד החוק. היא הסבירה לאחר מכן, כי עשתה זאת במחאה על קידום חוק האזרחות ובשל הנטיעות בנגב. מינויה למשרה הדיפלומטית נתפס כניסיון של לפיד לנטרל מוקש שעלול לערער את יציבות הקואליציה. המחליפה של רינאוי זועבי בכנסת צפויה להיות קטי פיאסצקי, נציגת מרצ במועצת בת ים.

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) תקף את המהלך של לפיד: "הדבר הזה הוא חרפה, הוא בושה לבית הזה", אמר במליאת הכנסת. "הוא בושה לך, ניצן הורוביץ. הבטחתם פוליטיקה חדשה ונקייה – אתם מדרדרים אותנו לתהומות שמדינת ישראל לא הכירה ולא ידעה. הדבר הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת". 

בהמשך דבריו בירך ארבל את רינאוי זועבי על המינוי: "אנצל את ההזדמנות לברך את חברת הכנסת זועבי, כערבייה מוסלמית שמתמנית לתפקיד החשוב הזה. אבל אתם ביזיתם את הבית הזה, את הכנסת, והכנסתם לכאן תרבות קלוקלת ורעה. תתביישו".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אמר : "השוחד שנותן השר יאיר לפיד, השר הכי מעופף בממשלה, לחברת כנסת לא יעזור לו להמשיך את האקזיט הפוליטי. גם אם יש פחות חברת כנסת מורדת, הקואליציה נשארת מסוכסכת, מפולגת ובעיקר מלאכותית מאוד, שבמקום לדאוג לאזרחי מדינת ישראל מבזבזת את הכספים בשוחד פוליטי".

תגיות:יאיר לפידאיתמר בן גבירג'ידא רינאוי-זועבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה