חדשות בעולם

יהודי אוקראינה חוששים: "נערכים למלחמה"

הפרעות שהתחוללו באודסה בעת מלחמת העולם השניה – הותירו צלקות כבדות בעיר האוקראינית. היהודים חוששים מהתפרצות אנטישמיות בעקבות המלחמה

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
צילום: מנדי הכטמן/FLASH90צילום: מנדי הכטמן/FLASH90
אא

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה, והמלחמה שלדעת רבים כבר פרצה, מעוררות חשש כבד בקרב יהודי אוקראינה.

הרב אברהם וולף, מנהיג אחת משתי הקהילות היהודיות המרכזיות באודסה שבאוקראינה, מתכונן למלחמה. על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס', הרב קנה כמות אדירה של סוכר, מקרונים וקופסאות שימורים כדי שיספיקו לקהילתו למשך שנה. בנוסף, הוא שכר כ-20 מאבטחים ישראליים למקרה שיפרצו הפרות סדר וביזה.

הרב וולף נערך לפלישה רוסית: הוא מיפה את מקלטי הפצצות של העיר ויש לו מספיק אוטובוסים בכוננות כדי לפנות 3,000 אנשים מעיר הנמל אודסה.

"בעזרת השם, לא תהיה מלחמה", מקווה הרב וולף, "אבל אין לנו את הזכות לא להיות מוכנים".

"קהילת אודסה עברה טראומה רבה", אמר ל'ניו יורק טיימס' הרב רפאל קרוסקל, המנהל מספר בתי יתומים ובתי ספר יהודיים באודסה ואמר כי גם הוא שכר מאבטחים ישראלים לאבטח אוטובוסים לפינוי. הרב קרוסקל מציין כי האלימות מפוגרומים יהודיים בתחילת המאה ה-20 ועד הוצאות להורג המוניות על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה - הותירו צלקות קשות בקרב יהודי אודסה.

מנהל מוזיאון השואה באודסה מספר שהוא לוקח קורסי עזרה ראשונה ולומד כיצד לירות באקדח. החשש הכבד ביותר הוא מאנטישמיות, שאמנם נדירה יחסית באודסה, אך עלולה להתפרץ בעקבות המתח וההשלכות הקשות של המלחמה. סמיון אברמוביץ', החוקר הבכיר במוזיאון השואה של אודסה, ציין כי "גילויי אנטישמיות מהאוקראינים המתוחים - זה מדאיג אותי יותר מהכל", אמר.

 

האם מלחמת רוסיה - אוקראינה מהווה כסימן לגאולה בפתח? הרב זמיר כהן ב-6 דקות שעושות לנו סדר:

 

תגיות:יהודיםאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה