חדשות בארץ

ועדת השרים לחקיקה אישרה את רפורמת הגיור של השר כהנא

הצעת החוק לקידום הרפורמה בגיור של השר לשירותי דת, מתן כהנא, אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה. יו"ר יהדות התורה, משה גפני: "כהנא, בסיוע שותפיו לממשלה הרעה הזאת, מחבל בכרם בית ישראל"

  • י"ט אדר א' התשפ"ב
כהנא (צילום: David Cohen/Flash90)כהנא (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 17:36)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בצהריים (ראשון) את הצעת החוק של השר לשירותי דת, מתן כהנא, לקידום הרפורמה בגיור.

‏כהנא הגיב בסיפוק על ההחלטה: "עושים היסטוריה", כתב בטוויטר. "אני מודה לעמיתיי בקואליציה, לרבנים ולשותפים איתם כתבנו את החוק ולציבור הרחב שתומך בנו. יחד עשינו עוד צעד לשמירה על זהותה היהודית של מדינת ישראל: חוק גיור ממלכתי, על פי ההלכה, בחסות הרבנות. מתקדמים להמשך חקיקה בכנסת".

מנגד, יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, הגיב בחריפות על אישור המתווה: "מתן כהנא, בסיוע שותפיו לממשלה הרעה הזאת, מחבל בכרם בית ישראל, גורם להתבוללות ופוגע בכל כוחו בעם היהודי. מתן כהנא בוגר החינוך הדתי לאומי מבייש את המקום ממנו הוא בא, ומעמיד בסימן שאלה את מי שהוא מייצג".

"אנחנו ניאלץ להתגונן בכנסת, ובספרי יוחסין", הוסיף גפני. "בכל מקרה - בכל קואליציה שנשתתף בה, תנאי בל יעבור מבחינתנו להשיב הכל לקדמותו. מעשי הממשלה הנוכחית ייעלמו כאבק פורח, ומה שהיה בקואליציות קודמות שהתחשבנו בכותרות בעיתונים ובהחלטות שיפוטיות לא ישוב עוד".

חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) תקף: "החוק מנסה להפוך את היהדות למועדון חברים פתוח לכל דכפין שבו כל המרבה לגייר הרי זה משובח, ובכך פותח תחרות מסוכנת בין 'רבנים' מטעם שיגיירו גויים בסיטונאות כדי למצוא חן בעיני פוליטיקאים מסוימים. חורבן הרבנות הראשית ומוסד הגיור הממלכתי יהיו חרותים לדיראון עולם על השר כהנא וחבר מרעיו ממפלגת ימינה".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר, כי "חוק הגיור שעבר בוועדת השרים לחקיקה הוא חוק רע שקורע את העם. המהלך הכוחני, שנעשה נגד הרבנות הראשית ובלא גיבוי רבני, סופו להיכשל. רוב מוחלט של רבני ישראל מתנגדים למהלך, ומשכך הגיורים לא יתקבלו ברוב קהילות ישראל".

"אסור להקל ראש בהונאת הגרים שכהנא מוביל", הוסיפו בציונות הדתית. "לממשלה שנשענת על אויבי ישראל, ומתבססת על מי שנלחמים זה שנים ביהדותה של המדינה, אין לגיטימציה לחוקק חוקים כאלה. לא מנסור עבאס יקבע לנו מיהו יהודי. אנו קוראים לממשלת ישראל לחזור מהרפורמה המסוכנת לעתיד העם היהודי".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "מדובר בפייק גיור שפוגע בגיור הממלכתי, וקרובה השעה שבציבור החרדי יקימו רשימות יוחסין שיפגעו בסופו של דבר במי שלא יהיה שותף לרשימות אלו. השר כהנא מפלג את הציבור, פוגע במסורת היהודית, וחמור מכך - מוביל לקיטוב ושסע בחברה הישראלית. זאת לא רפורמה שתקדם אותנו אלא מדיניות חשוכה, שתפגע בכל מדינת ישראל".

אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה - ארגון הפועל לבלום את השפעת הרפורמים על הצביון היהודי במדינת ישראל - תקף: "השינויים הקוסמטיים שנעשו בחוק הגיור לא משנים את העובדה, שהסיבה היחידה שהשר כהנא מעוניין לאפשר לרבני ערים לגייר היא כדי שהרב דוד סתיו ובית דין 'גיור כהלכה' שנתמכים על ידי עמותות שתומכות ברפורמים יוכלו לגייר בסיטונאות. חייבים לעצור את הטירוף הזה, שיביא להתבוללות ושואה רוחנית על עם ישראל. העובדה שהראביי הרפורמי ח"כ גלעד קריב מברך את החוק - אומרת הכל".

"המשמעות הכואבת של רפורמת הגיור המתוכננת – קרע בעם, לא פחות"

(וידיאו: ארגון חותם)

תגיות:גיוריעקב אשרמתן כהנארפורמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה