תרבות יהודית

מוטי שטיינמץ: "מוותר על במות נוצצות ועל סכומי עתק כדי לא להופיע מעורב"

האמן החסידי מוטי שטיינמץ לא יופיע לעולם בפני קהל מעורב. "חס ושלום. זה לא על הפרק אפילו. אני מוותר על מאות אלפי דולרים בשביל העיקרון הזה"

  • י"ט אדר א' התשפ"ב
מוטי שטיינמץ (צילום: דוד כהן / פלאש 90)מוטי שטיינמץ (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

האמן החסידי מוטי שטיינמץ התארח באולפן ערוץ 7, ופירט את המחירים שהוא משלם כדי לא להופיע בפני גברים ונשים היושבים באופן מעורב.

כזכור, לפני 3 שנים נענה בית המשפט לעתירה של שדולת הנשים נגד הופעה של מוטי שטיינמץ בעפולה, ואסר עליו להופיע כאשר גברים ונשים יושבים בהפרדה. כאשר נשאל האם הוא מופיע בפני קהל מעורב, הוא משיב מידית: "חס ושלום".

על מנת לשמור על ההלכה, מסרב שטיינמץ להצעות כספיות מפתות מאוד. "בקשות להופעות שלא בהפרדה – אנחנו נתקלים בזה על בסיס שבועי, וזה לא על הפרק אפילו. אנחנו מוותרים על הרבה מאות כסף כל שנה, מאות אלפי דולרים, בשביל העקרון הזה. אני מוותר על המון במות גדולות, יעדים נחשקים וכל מיני דברים מאוד נוצצים. אבל אני חושב שאדם בלי עקרונות הוא לא בן אדם. אני שמח שה' נותן לי את הכוחות לעמוד בזה".

מוטי שטיינמץ (צילום: דוד כהן / פלאש 90)מוטי שטיינמץ (צילום: דוד כהן / פלאש 90)

"אני לא מדיר נשים, להיפך. מעמד האישה ביהדות הוא קדוש, היא לא נחשבת למשהו זול, ולא אמורה להיות נגישה. לכן מייחדים לנשים מקום מיוחד בהופעה", אמר שטיינמץ בעבר ל'ישראל היום'. הוא הוסיף והתקומם נגד הניסיון לשנות את אורחות חייו של הציבור החרדי: "באים אנשים שמתיימרים להבין איך עובד הראש של הציבור החרדי, ומנסים להכתיב לנו איך לחיות במדינה היהודית. אני חושב שהמינימום הוא לתת לאנשים ששומרים על מסורת של 3,000 שנה, על הגחלת היהודית, לחיות לפי אמונתם".

"אירוע של מוזיקה הוא קדוש מבחינתי", מוסיף שטיינמץ, שהבהיר לאורך כל הדרך כי לא יסכים להופיע בפני קהל מעורב. "בכל פעם שאני שר בהופעות, אז או שאני מודה להשם בשירה, או מבקש על ירושלים שתיבנה, או מבקש על פרנסה. זה סוג של תפילה. לכן מבחינתי האולם הוא סוג של בית כנסת, ולפני הכל – צריך שתהיה הפרדה".

שטיינמץ מוסיף ומצטט את דבריו של רבי נחמן מברסלב: "מוזיקה משפיעה על הנשמה", ומסביר ש"זה תלוי איזה מוזיקה אתה שומע; אם אתה שומע מוזיקה קדושה אז היא משפיעה עליך קדושה, ואם אתה שומע מוזיקה שאינה קדושה - אז זה מה שמשפיע על הנשמה".

מה עומד מאחורי הבקשה לאסור הפרדת נשים וגברים? ומה הקשר לכפייה חילונית? הרב זמיר כהן ב-3 דקות חשובות על הדרת נשים:

מוטי שטיינמץ: "נערות התגיירו בזכות השירים שששרתי"

תגיות:צניעותהופעותמוטי שטיינמץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה