חדשות בארץ

בית המשפט ביטל את ההופעה לגברים של מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ בחיפה

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט אברהם אליקים, מתח ביקורת נוקבת על עיריית חיפה, שלדבריו לא הציגה "בסיס משפטי ועובדתי ראוי" המצדיק את מניעת כניסתן של נשים למופע: "הליך קבלת ההחלטה על קיום האירוע נעשה בחוסר סבירות קיצונית". במפלגות החרדיות הגיבו בזעם על ההחלטה

מוטי שטיינמץ (צילום: David Cohen/Flash90)מוטי שטיינמץ (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה הערב (ראשון) על ביטול הופעתם של הזמרים מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ, שהייתה אמורה להתקיים מחר במרכז הקונגרסים בעיר, ויועדה לגברים בלבד.

את פסק הדין הוציא סגן נשיא בית המשפט, השופט אברהם אליקים, שדן בעתירתה של שדולת הנשים נגד עיריית חיפה, שהעניקה מימון לאירוע המוזיקלי והעניקה לו את חסותה. אליקים מתח בהחלטתו ביקורת חריפה על העירייה, שלדבריו לא הציגה "בסיס משפטי ועובדתי ראוי" המצדיק את מניעת כניסתן של נשים למופע. הוא נשען בדבריו על חוות הדעת שהגיש שלשום היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבית המשפט, בה נקבע כי "העירייה לא עמדה בנטל על מנת להבהיר את ההצדקה לקיומו של האירוע הספציפי המיועד לגברים בלבד".

אליקים הוסיף כי במהלך הדיון שוכנע כי "הליך קבלת ההחלטה על קיום האירוע נעשה בחוסר סבירות קיצונית... העירייה במעין התנשאות לא סברה כי יש להציג בפני בית המשפט מידע כל שהוא. היא הסתפקה בסיסמאות ואמירות כלליות, ללא נתונים". הוא הדגיש, כי "הציבור החרדי בחיפה זכאי למימון פעולותיו התרבותיות, כמו גם כל ציבור אחר, אך ככל שמדובר בכספי ציבור, יש לפעול בהתאם לקווי הפעולה שהציע היועץ המשפטי לממשלה". בסיום דבריו ציין השופט כי "אין בפסק הדין כדי להביע עמדה לגבי אופן התמיכה באירוע זה או אחר. אין כל מניעה לתמוך גם באירועים לציבור החרדי, ומוטב כי עיריית חיפה תלמד את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ותשקול לפעול בהתאם לאמור בהם".

תנועת ש”ס מסרה בתגובה, כי "היא מצרה על החלטת בית המשפט בחיפה לבטל את האירוע המוזיקלי לבני הישיבות. ההחלטה הדורסנית מונעת מציבור גדול במדינה לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו. נמשיך להיאבק כדי שכל הציבורים במדינת ישראל יזכו לשוויון זכויות ולשירותים המגיעים להם בזכות ולא בחסד".

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) אמר כי מדובר ב"התערבות בוטה בניהול וקביעת אורח חייו של המגזר הדתי חרדי. צר לי שבית המשפט שוב מונע מציבורים שלמים לקיים את אורח חייהם".

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) אמר בתגובה להחלטת בית המשפט, כי "'הציבור החרדי נרדף על ידי מפלגות וארגונים שונים. בית המשפט היום נותן את הלגיטימציה לארגוני שנאה אלו. הצביעות זועקת לשמים כאשר אומרים 'חיה ותן לחיות', אך בהתנשאות ורודנות מתערבים פעם אחר פעם בנעשה בציבור החרדי, עד אשר לא מאפשרים לו לחיות באורח חייו ואמונתו. דברים אלו לא ישברו את רוחנו, ולא ישנו את השקפתנו והליכותינו. אנחנו לא נשיר את השירים שלנו במחתרת".

סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר: "בית המשפט מאתגר את הציבור, כדי שיתעשת ויביע נחרצות את עמדתו נגד כפיית עמדות השופטים על הציבור. על השופטים לדעת שכבני אדם הם מותחים את החבל עד הקצה, והם ישאו בתוצאות של שינוי במעמדם".

תגיות:חיפהמרדכי בן דודמוטי שטיינמץהפרדה מגדרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה