חדשות בארץ

צעד מבורך: שדולה לשמירת המסורת תוקם בכנסת

בשבוע הבא תוקם בכנסת שדולה לשמירת המסורת בישראל, זאת בעקבות הרפורמות בעיקרי הדת שמקדמת הממשלה

  • י"ד אדר א' התשפ"ב
צילום: יונתן סינדל/פלאש90צילום: יונתן סינדל/פלאש90
אא

שדולה מיוחדת בכנסת תוקם לחיזוק אופיים המסורתי של מוסדות המדינה – כך דווח הבוקר (שלישי) בישראל היום. בראש השדולה יעמדו חברי הכנסת דוד אמסלם ומירי רגב מהליכוד, ואופיר סופר מהציונות הדתית.

היוזמה להקמת השדולה מגיעה בעקבות הרפורמות שמקדמת הממשלה, לאחר חוק הכשרות שעבר בכנסת, בזמן שחוק הגיור תופס תאוצה, ועל רקע הדיווחים על אודות הדיונים בקואליציה על העברת חוק לנישואים אזרחיים – דבר שנתפס שמהווה ניסיון לשינוי צביונה היהודי של המדינה.

השדולה תוקם בשבוע הבא, ומטרתה להביא לקדמת הבמה אישים מוכרים מתחומי התרבות והאקדמיה שידברו על הצורך בשמירה על הפן המסורתי. במערכת הפוליטית מכנים את השדולה, שצפויה לחולל רעש רב עם הקמתה, כ"שדולת ישראל השנייה".

השדולה צפויה לפעול בכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותה על מנת לקדם את ערכי היהדות והמסורת במוסדות המדינה ובמרחב הציבורי. הדרכים בהן תקדם את הערכים יהיו בדרך של חקיקה, תיקון תקנות, מעקב אחרי ביצוע החלטות ממשלה, וכן בדרכים נוספות. במסמך היסוד של השדולה נכתב: "הפעילות תהיה תוך שאיפה להגיע להסכמות רחבות ככל הניתן, מתוך רצון טוב ובמטרה לשמר את הסטטוס קוו שהיה נהוג בישראל זה עשרות בשנים".

ח"כ דוד אמסלם אמר: "הממשלה חוברת לתנועה האסלאמית ועוקרת את השורשים, הערכים והמסורת היהודית. מצב חמור זה שנקלענו אליו יביא לחיסולה של מדינת היהודים, פשוטו כמשמעו, ועל זה כל יהודי שחרד לגורלה של המדינה חייב לפעול ולשנות את המצב".

ח"כ אופיר סופר מסר: "מטרת השדולה היא לחזק את תורת ישראל ואת המסורת היהודית. בתקופה זו, כאשר הדת והמסורת הפכו למילים גסות ובממשלה פועלים כוחות אנטי-יהודיים שרוצים לחסל כל זיקה בין היהדות לבין מדינת ישראל ופועלים להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה – השדולה הזאת הכרחית".

ח"כ מירי רגב ציינה: "ישנן מדינות דמוקרטיות רבות ברחבי העולם, אך רק מדינה אחת שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית. הייחודיות של מדינת ישראל היא בהיותה מדינה יהודית. אסור לנו להתפרק מהערכים שלנו, מהזהות שלנו, מהצביון שלנו, מאותה מסורת וכיסופים ששמרו עלינו במשך 2,000 שנות גלות. שהביאו אותנו חזרה לעירנו ירושלים בירתנו המאוחדת".

"היהדות היא הלב של העם היהודי ושל מדינת ישראל כולה", מסר פורום "ציון וירושלים" בליכוד, בראשות עו"ד אביחי בוארון, שילווה את השדולה. "אנחנו גאים בה ולא מסתירים אותה. אני מזמין את כל חברי הכנסת להצטרף לשדולה".

תגיות:רפורמותמסורתשדולהדוד אמסלם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה