בריאות ותזונה

כבד שומני, חלק ב': איך מטפלים בכבד שומני בצורה טבעית?

תזונה בריאה, פעילות גופנית ועוד שלל המלצות שיוכלו לסייע לכם למנוע ולשפר מצבים של כבד שומני

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כבד שומני, עודף משקל וסוכרת מהווים חלק ממכלול מחלות הנקראות יחדיו "סינדרום התנגודת לאינסולין".

בתנגודת לאינסולין, האופיינית לעודף משקל ולסוכרת, תאי הגוף אינם מגיבים לכמות הרגילה של אינסולין שהגוף מפריש, כפי שמתרחש בתפקוד נורמלי, וכתוצאה מכך יש עליה ברמות הסוכר והשומנים בדם. עודפי השומן מן הדם מגיעים לכבד ומצטברים בתוכו.

עיקר הטיפול מתמקד במניעה, כלומר ירידה במשקל, הפחתת רמות השומנים בדם, איזון סוכרת קיימת או מניעת סוכרת.

רוב האנשים מחפשים פתרונות קסם, מחפשים לרכוש פורמולה לניקוי כבד, ולא מוכנים לטפל בשורש ולאמץ אורח חיים בריא. אז נכון שיש פורמולות מעולות, אך אם אנו ממשיכים להכניס רעלים - קשה לגוף לסנן את כל הרעלים והשומנים

תדמו את הגוף לחשבון הבנק שלכם. אם אתם מפקידים בכל יום 100 ₪, אך מושכים בכל יום 500 ₪, האם החשבון יהיה ביתרת זכות או יהיה ביתרת חובה?

 

המלצות תזונה

להרבות באכילת ירקות ירוקים, שורש ומצליבים: כרוב, כרובית, ברוקולי, לפת, צנון, כרוב ניצנים, גרגר הנחלים, קולרבי, חרדל ,ארטישוק, שעועית ירוקה, ברוקולי, אספרגוס, קישואים, תרד, עלי רוקט נבטים, סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, נענע, מנטה, חסה. מי שלוקח מדללי דם צריך להתייעץ עם רופא לפני הגברת הצריכה של מזונות ירוקים.

סיבים תזונתיים - יש לצרוך מזונות העשירים בסיבים. סיבים אלו קושרים חומרים שאנו רוצים לסלק מן גוף. הסיבים עוזרים ומקלים ביציאות סדירות. בזמן עצירות חלק מן הרעלנים עלולים להיספג בחזרה לתוך הגוף. המזונות המומלצים הינם קטניות, כגון עדשים בכל הצבעים, שעועית מאש, ירקות שורש, תפוחים, אגסים, מלון ,שקדים ואבוקדו. כמו כן ניתן לשלב במזון סובין חיטה, סובין שבולת שועל וקליפות פסיליום.

תבלינים: כורכום ,סרפד, שן ארי, ג'ינג'ר ,קימל, רוזמרין ,הל, שומר, זרעי שומר.

כורכום - הכורכום ניתן למגוון של מחלות עיכול, נשימה, לב וכלי דם, בעיות שלד, מפרקים, עור, שתן וכמובן הפרעות מטבוליות הקשורות לניקוי כבד ולכיס המרה. ניתן להשתמש בכורכום כשורש ולהוסיפו גם כתבלין לתבשילים.

סרפד - מסייע אף הוא בסילוק הרעלים, מאחר שהוא מסייע להמריץ את פעילות מערכת השתן. הסרפד גם מחזק את כלי הדם בכבד ובטחול. ניתן להשתמש בעלי סרפד טריים בתבשילי ירקות שונים ובמרקים, ובעלי סרפד יבשים להכנת חליטת תה. תבלינים אלו מניעים את הדם ומנקים אותו.

נבטים: הנבטה של זרעים וקטניות מוסיפה מאוד לאיכות התזונתית שלהם. הנבטים עשירים בכלורופיל, ויטמינים ומינרלים.

מאכלים שעשירים באומגה 3: אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית לגוף, שעוזרת לתפקוד הכבד, מדללת את הדם ועוזרת לזרימה שלו. אומגה 3 נמצאת בעלים ירוקים, ובמיוחד בזרעי פשתן טחונים. אומגה 3 מצויה גם בדגים כמו סלומון.

אכלו מזונות הקרובים ביותר לצורתם הטבעית, כלומר מזונות לא מעובדים ולא מתועשים, כמו סוכר לבן, קמח לבן, חומרים משמרים, צבעי מאכל, חומרים מייצבים, ממתיקים מלאכותיים, פרוקטוז תעשייתי, שומני טראנס או שומן צמחי מוקשה כמו מרגרינה, נקניקים, אלכוהול, משקאות שמכילים קפאין - קפה, שוקולד, רד בול, קולה, קקאו, תה שחור.

 

דגשים נוספים לאורח חיים בריא

הפחתת או הפסקת עישון: עישון הוא גורם מרכזי לרעילות בגוף.

פעילות גופנית: אחת הדרכים הטובות של הגוף להתנקות מרעלים היא לבצע פעילות גופנית של חצי שעה כ-3 פעמים בשבוע. רצוי לבצע פעילות אירובית שיוצרת הזעה - הליכה, ריצה קלה, שחייה או רכיבה. ניתן להיעזר גם בסאונה, למי שאין מגבלות בריאות.

הפחתת סטרס - לבצע יוגה ומדיטציות .
n
קלחת חמה, קרה והברשה - לפני המקלחת בצעו הברשה והמרצה של העור ע"י שפשוף, על מנת לעורר את המערכת הלימפתית. התקלחו במים חמימים, אך סיימו ב-2 דקות של מקלחת במים קרים.

נשימה מודעת - דפוס נשימה איטי ועמוק ישפר את רמת החמצן בדם ויתרום לבריאות מיטבית.

ההמלצות אינן משמשים כייעוץ תזונתי אישי.

ד"ר רינה מורדו phd היא מומחית לשינוי מערכת יחסים עם האוכל.

תגיות:כבדבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה