חדשות בארץ

בעקבות סערת הדחת ברדוגו: הצעת חוק לסגירת גלי צה"ל

ברקע הסערה הציבורית בעקבות הדחת הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו משידור יומן הערב של גלי צה"ל, הגישה חברת הכנסת מירי רגב הצעת חוק לסגירת התחנה: "עד כאן לסתימת הפיות בחסות כספי הציבור הישראלי"

  • י"ב אדר א' התשפ"ב
בניין גלי צה"ל ביפו, בעיגול: מירי רגב (צילומים: שאטרסטוק; מרים אלסטר, פלאש 90)בניין גלי צה"ל ביפו, בעיגול: מירי רגב (צילומים: שאטרסטוק; מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד הניחה היום (ראשון) על שולחן הכנסת הצעת חוק פרטית לסגירת גלי צה"ל, וזאת ברקע הדחתו של הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו מהגשת יומן הערב של התחנה הצבאית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בישראל קיימת תחנת רדיו בשליטת ובבעלות צבא הגנה לישראל, המשדרת לאזרחים. זוהי אנומליה שאינה מתיישבת עם מהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל, ואין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות אחרות".

"על אף שגלי צה"ל מתקיימת על חשבון כספי הציבור ועושה שימוש במשאב ציבורי של תדרי רדיו, אין היא נותנת דין וחשבון לציבור ונבחריו בכל דרך. במדינה דמוקרטית לא יכול לפעול גוף ציבורי ללא כל דין וחשבון לציבור ונבחריו. להלכה, תכני השידור בגל"צ שאינם צבאיים נתונים לפיקוח תאגיד השידור הישראלי. בפועל סעיף זה לא קוים, והתאגיד - ואף קודמתו רשות השידור שהחזיקה באחריות זהה - מעולם לא פיקח באופן פעיל על גלי צה"ל". 

"שורה של אירועים באחרונה הוכיחו כי האנשים המפעילים את גלי צה"ל אינם ראויים לאמון של הציבור המממן אותם. שורה של החלטות ביטאו חוסר הבנה שורשי של מושג חופש הביטוי והדעה, וחוסר נכונות לקיים את הוראות החוק המחייבות שהשידור הציבורי בישראל ייעשה באופן מאוזן ואובייקטיבי. שידור צבאי לא צריך להתקיים במדינה דמוקרטית כלל, ואם משוגות אלה של הנהלת התחנה הן הזרז לביטולו - לו יהי".

בעקבות הגשת הצעת החוק, אמרה רגב: "לא יכול להיות שהציבור הישראלי יממן תחנה ציבורית שלא מביאה לידי ביטוי את מגוון הקולות בחברה הישראלית ונותנת במה לצד אחד במפה הפוליטית. עד כאן לסתימת הפיות בחסות כספי הציבור הישראלי".

בטור שפרסם הבוקר ב"ישראל היום", תקף ברדוגו את שר הביטחון בני גנץ והאשימו בביצוע טיהור פוליטי של גלי צה"ל מהגורמים הימניים המעטים ששידרו בה. הוא שיגר חיצי ביקורת חריפים לעבר מ"מ מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית, גלית אלטשטיין, שלדבריו משמשת כ"פקידת העריכה" של גנץ.

"את העלילה רובכם מכירים", כתב ברדוגו. "על רקע דיונים והרהורים פומביים בסגירת תחנת השידור הצבאי, מחליט שר הביטחון למנות ללא מכרז ממלאת מקום, מפקדת זמנית, המשמשת גם עורכת ראשית לתחנה. מתקבל הרושם שמשימתה היא ברורה: לטהר את התחנה מימין, ובעיקר ממי שמפריע לשר הביטחון. והיא עושה זאת בתוך זמן קצר, וביעילות. הדבר נעשה בידיעה, בסמכות וללא התנגדות של הממשלה, שרבים בה נושמים לרווחה כשקול ביקורתי ובלתי כנוע מושתק ומסולק".

"העורכת הזמנית קיבלה הארכת מינוי ללא מכרז. לא נתפלא אם יהפוך לקבוע. בתנאים האלה אי אפשר להתייחס אליה כעורכת: נראה שהיא פקידת העריכה של מפקד התחנה העליון, שר הביטחון בני גנץ. כי זהו לב ליבה של הסיטואציה הפוליטית: לשר הביטחון של מדינת ישראל יש גוף שידור אקטואלי מרכזי, שכפוף למרותו – לא רק מנהלתית, אלא גם תוכנית ופוליטית".

"מדובר על ראש מפלגה, בעל שאיפות מוצהרות להתמודד לראשות הממשלה. ואחרי שהוא הראה איך הוא משתמש בו לטובתו ללא היסוס, כולל הדחה פוליטית – אל תתפלאו אם בשלב מסוים הוא יפעיל את התותח הקדוש שלו גם נגד המתחרים שלו בגוש השמאל. בוקר טוב לשוחרי הדמוקרטיה. רציתם שינוי? קיבלתם. זה לא הבית של החיילים, וכבר לא גלי צה"ל. מעכשיו זה הבית של כחול לבן, ואתם, מאזינים יקרים, על שידורי גלי גנץ", סיכם ברדוגו.

תגיות:מירי רגבגלי צה"להצעת חוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה